روایت خبرنگار دانش‌آموز پانا سمنان از تجربه کاری حرفه خبرنگاری:

خبرنگاران، سرمایه‌های ارزشمندی در آگاهی‌بخشی به جامعه هستند/ فیلم

سمنان (پانا) - خبرنگار دانش‌آموز فعال خبرگزاری پانا شهرستان سمنان، ضمن تبریک سالروز تاسیس این خبرگزاری گفت خبرنگاران با درک موقعیت در برهه‌های مختلف، به رسالت امیدآفرینی خود عمل کرده و سرمایه‌های ارزشمندی در آگاهی‌بخشی به جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران، سرمایه‌های ارزشمندی در آگاهی‌بخشی به جامعه هستند/ فیلم

امیر شادکام، در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه رسالت خبرنگاری، یک رسالت شرافتمندانه انسانی بوده که روشنگری، تبیین و هوشیاری جزء این رسالت است، خاطرنشان کرد: امروز، رسانه برای شناساندن نادرستی از درستی، مهمترین ابزاری است که انسان برای آگاهی بخشیدن به دنیای پیرامون خود و ارائه حقیقت در اختیار دارد.

وی با عنوان این مطلب که خبرنگاران به‌عنوان طلایه‌داران اطلاع‌رسانی، نقش بسیار اساسی و مهمی در انتقال اخبار و اطلاعات دقیق و واقعی به مردم دارند، افزود: اگر واقعیت در خبر تغییر یابد، مانع ایجاد قضاوت صحیح در مردم شده و حتی جامعه ملتهب خواهد شد. اگر اطلاعاتی که مردم می‌گیرند با واقعیت جامعه فاصله داشته باشد، مردم گمراه می‌شوند.

این خبرنگار دانش آموز سمنانی، خبرنگاران را واسطه اصلی بین واقعیات موجود جامعه و گوش، چشم و جان مردم دانست و تصریح کرد: خبرنگاران از طریق ارسال اطلاعات واقعی، نیاز مردم را در این زمینه برآورده می‌سازند. همه خبرنگاران در این زمینه، رسالت سنگینی به‌عهده دارند و وظیفه خبرنگاران، امانت‌داری از خبر دقیق و واقعیات موجود جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار