در گفت‌وگو با پانا:

محمد برزگر: پرسپولیس امسال می‌توانست راحت‌تر از سال‌های قبل قهرمان شود

تهران (پانا) - بازیکن تکنیکی و چپ پای سابق پرسپولیس معتقد است این تیم می‌توانست راحت‌تر از سال‌های قبل قهرمان لیگ را بدست بیاورد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
محمد برزگر: پرسپولیس امسال می‌توانست راحت‌تر از سال‌های قبل قهرمان شود

محمد برزگر در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اتفاقات تلخ دیدار تراکتور و پرسپولیس گفت: «واقعا باورم نمی شد که این اتفاق دارد در زمین فوتبال و یک ورزشگاه رخ می دهد. این مسائل زیبنده فوتبال ایران نیست. من دوستان زیاد و خیلی خوبی در تبریز دارم. آدم خوب و بد همه جا هست اما واقعا این اتفاقات را نباید پای فوتبال نوشت. به نظرم آنهایی که سنگ پرانی می‌کردند، دنبال فوتبال نبودند. این کارها اصلا برای یک تیم، استان و مردم آذربایجان و تبریز خوب نیست. یک استان را زیر سوال می‌برد و خراب می‌کند. باید برای تیم تراکتور در زمینه فوتبالی اشد مجازات را در نظر بگیرند تا هیچ تیمی جرات رقم زدن چنین اتفاقاتی را نداشته باشد. واقعا وقتی این صحنه‌ها را دیدم، تعجب کردم.»

وی افزود: «اگر این سنگ‌ها به سر هرکس می‌خورد، بدون شک اتفاقات بدی برایش رخ می‌داد. اگر این سنگ‌ها به جمجه گل محمدی می‌خورد و خدای ناکرده می‌مرد، چه کسی پاسخگو بود؟ اینها آمده بودند و به قصد کشتن سنگ پرانی می‌کردند. قبلا شاید در ورزشگاه ها سیب یا پرتغال پرت می‌کردند اما واقعا پرت کردن سنگهایی به آن بزرگی به قصد جان بود. این را هم باید بگویم که سازمان لیگ هم در این حادثه مقصر است. وقتی ورزشگاه 30 درصد باید تماشاگر بیاید، چرا روز مسابقه آزاد کردند؟ رقابت بین همه تیم ها وجود دارد اما این بازی اصلا حساسیتی هم نداشت. متاسفانه از حساسیت هم گذشته بود و تبدیل به جنگ شد. نمی‌دانم چرا ماموران ورزشگاه هواداران را اصلا بازرسی نکرده بودند؟ در طول بازی خیلی سنگ پرانی شد. فکر می‌کنم به اندازه یک کامیون باخودشان سنگ برده بودند. این سنگ‌های به آن بزرگی را چطور با خودشان برده بودند؟»

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «ورزش جای جوانمردی و پهلوانی و دوستی است نه جنگ و نفرت. واقعا فوتبال ارزش این همه جارو جنجال را ندارد. وقتی این اتفاقات در فوتبال ما می‌افتد، برای ایران بد است. بدون شک پیش ای اف سی هم زیرسوال می‌رویم. دیگر به راحتی به ما میزبانی نمی‌دهند. نباید با دستان خودمان به آنها آتو بدهیم. واقعا تعجب کردم. امیدوارم کمیته انضباطی رای محکمی صادر کند و پرسپولیس ضرر نکند. طوری مسئولان تراکتور فرافکنی می‌کنند که انگار پرسپولیسی‌ها با خودشان سنگ برده بودند و بازی در ورزشگاه آزادی بوده است!»

محمد برزگر با بیان اینکه پرسپولیس می‌توانست راحت تر از سالهای قبل قهرمان شود، گفت: «واقعا در بسیاری از بازی‌ها امتیازهای مفتی از دست دادیم. متاسفانه عده ای حرف از ناداوری و دخالت فدراسیون و جاهای دیگر می‌زنند اما من می‌گویم وقتی تیمی گل بزند و برنده شود، چه کسی می‌خواهد جلویش بایستد؟ تیم خودمان امتیازهایی را که باید می گرفت را نگرفت. البته فراموش نکنید، انگیزه دادن به تیمی که 5 سال پشت سرهم قهرمان شده، خیلی سخت است. بازیکنان جدیدی که به تیم ما اضافه شدند، باید بیشترین توان را می‌گذاشتند. چون فضای پرسپولیس با تیم‌های دیگر فرق دارد. باید در این تیم بازیکن بیشتر از هر زمانی تلاش کند تا بتواند خودش را به بقیه برساند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس نیاز به خانه تکانی اساسی دارد یا نه؟ افزود: «من نظری در این مورد نمی‌دهم و خود کادر فنی باید تصمیم بگیرند. اما بدون شک پرسپولیس نیاز به چندین بازیکن طراز اول و خوب دارد. کادر فنی ما می‌داند که در چه پست‌هایی نیاز به جذب بازیکن داریم. امسال متاسفانه هرچه بود از دست رفت اما شک نکنید پرسپولیس برمی‌گردد. لیگ امسال تجربه خیلی خوبی برای کادر فنی و بازیکنان ما شد که تیم ها را ساده و دست کم نگیرند. می‌توانستیم در خیلی از بازی‌ها امتیاز بگیریم ولی به راحتی از دست دادیم.»

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه لیگ امسال کیفیت خوبی نداشت: خاطرنشان کرد: «اکثر بازی‌ها کیفیت خوبی نداشت. خیلی از تیم‌ها بازی تدافعی را در دستور کار داشتند و دنبال نباختن بودند. این باعث شد تا هم بازی‌های کم گلی ببینیم و هم دلچسب نباشد. اکثر تیم‌ها با نتایج و اختلاف خیلی کم برنده می‌شدند. مربیان ترسو بازی می کنند و دنبال حداقل نتیجه بودند. امیدوارم واقعا در بحث کیفیت هم در سالهای آینده توجه کنند. باید مربیان ما جسارت بیشتری به خرج دهند و محتاط بودن را کنار بگذارند. البته که ترس از دست دادن جایگاه و کارشان هم باعث می‌شود که بیشتر از کیفیت، به نتیجه گرفتن فکر کنند. حتی در بخش گل زنی هم تیم های ما مشکل دارند. مهاجم خوب خیلی کم داریم. باید در پایه بازیکن سازی شود. باید از پایه با بازیکنان تمرینات اختصاصی گلزنی کار شود. البته که سبک دفاعی تیم ها و آنالیز حریفان روی بازی تیم ها هم در رد و بدل شدن گل تاثیر دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار