به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر روز ایثار و مقاومت و پیروزی انجام شد؛

آیین رونمایی از تابلوهای مزین به تمثال مبارک شهدا در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

اصفهان (پانا) - مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر روز ایثار و مقاومت وآیین رونمایی از تابلوهای مزین به تمثال مبارک شهدا در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور کارکنان اداری شاغل در اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین رونمایی از تابلوهای مزین به تمثال مبارک شهدا در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

در این مراسم، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش با تبریک این روز به فرهنگیان و دانش آموزان استان گفت: تاریخ دفاع مقدس تاریخ پر فراز و فرودی است و جزو برگ های زرین تاریخ معاصر ماست.

وی افزود: تاریخ جنگ به قبل از آزادسازی خرمشهر و بعد از این واقعه تاریخی تقسیم می شود. قبل از آزادسازی خرمشهر نگاه برخی از مسئولین به جنگ نگاه الهی نبود که با تدبیر حضرت امام(ره) و بعد از این روز تاریخی این نگاه از جنگ زدوده شد و پس از آن جریان دفاع مقدس بر ریل اصلی اش قرار گرفت و همه با تأسّی به خداوند سبحان جنگ را به پیش بردند و دفاع مقدس تاریخ دیگری پیدا کرد.

ابراهیمی اظهار کرد: هر جا بخواهیم از کار خدایی بگوییم باید از فتح خرمشهر و دلاورمردی های رزمندگان در آن ایام تاریخی بگوییم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به نامگذاری ساختمان‌های ادارات داخلی اداره کل آموزش و پرورش استان به نام و تمثال مبارک شهدا تصریح کرد: یکی از اقدامات ما در مرکز تعلیم و تربیت استان و ستاد فرماندهی آموزش و پرورش استان توجه به نماد شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان است که با تصویب شورای معاونین مقرر شد ساختمان هایی که قبلا با شماره مشخص شده بود به نام شهدای عظیم الشان نامگذاری شود.

ابراهیمی در ادامه بیان کرد: ما و همکاران و همه شهروندانی که به اداره کل آموزش و پرورش مراجعه می کنند هر روز با نگاه به تمثال مبارک شهدا از این بزرگواران مدد می گیریم تا در مسیر این عزیزان حرکت کنیم.

در ادامه عبدالرضا پدرام، یکی از یادگاران دفاع مقدس از خاطرات سوم خرداد سال ۶۱ و سالروز آزادسازی خرمشهر برای حضار صحبت کرد و در پایان از تابلوی مزین به تمثال مبارک شهدا رونمایی شد که در این رونمایی ساختمان های داخلی اداره کل آموزش و پرورش به نام شهیدان والامقام آیت الله بهشتی، آیت الله مطهری، محمدعلی رجایی، محمد جواد باهنر، حاج قاسم سلیمانی، حاج حسین خرازی نامگذاری شد.

گفتنی است در این مراسم یاد پاسدار مدافع حرم شهید حسن صیاد خدایی که در حمله تروریستی یکم خرداد ماه مقابل منزلش در تهران به فیض شهادت رسید، گرامی داشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار