وزیر آموزش و پرورش:

‌معلمان از عملکرد صداوسیما درباره رتبه‌بندی انتقاد دارند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت بیش از ۵۰ گروه از معلمان به بنده نامه نوشتند و نسبت به رویکرد صدا و سیما در خصوص رتبه بندی نقد داشتند و خواستار این بودند که صداو سیما دست از سرشان بردارد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
‌معلمان از عملکرد صداوسیما درباره رتبه‌بندی انتقاد دارند

یوسف نوری در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری اجرایی سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن صیادخدایی و تبریک سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: ما مدیون خون شهدا و امام شهدا هستیم. امیدواریم شاهد حرکت‌های جهادی باشیم. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مشارکت مردم را در عرصه‌های سیاسی اجتماعی مهم می‌دانند.

وی افزود: توجه به آموزش و پرورش یک توجه جدی است؛ باید وزارت آموزش و پرورش انسجام و همگرایی درونی داشته باشد. در جنگ تعلیم و تربیت باید این امر مهم دیده شود.

نوری بیان کرد: حدود ۳ تا ۵ هزار دکترمعلم داریم که باید مهارت لازم را داشته ‌باشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ضروری است در امر آسیب‌های اجتماعی جدیت داشته باشیم و کار را به انجام برسانیم. ۸۰ درصد ناسازگاری‌هایی که منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شوند ریشه در عوامل زمینه‌ای دارند؛ عواملی مانند خود فرد و ۳ سال اول زندگی او.

وی اظهار کرد: یکی از کارهای رسانه ملی در دوران کرونا راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی بود که کار بسیار ارزشمندی بود.

وی همچنین با اشاره به عملکرد صدا و سیما درخصوص حوزه آموزش و پرورش گفت: برنامه تلویزیونی مدرسه ایران در زمان کرونا اقدام مناسبی بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به صدا و سیما هم نقد دارم، عنوان کرد: بیش از ۵۰ نامه از گروه‌های مختلف معلمان دریافت کردم که نسبت به رویکرد صدا و سیما در خصوص رتبه‌بندی نقد داشتند و خواستار این بودند که صدا و سیما دست از رتبه بندی بردارد. و آنقدر درباره حقوق نگوید. من به آقای جبلی هم نامه نوشتم که از موضوع رتبه‌بندی دست بردارید.

نوری خاطر‌نشان کرد: چرا برای کارکنان دستگاه خودتان برنامه نمی‌سازید. کدام رسانه جز صدا و سیما، کنکور را ‌تا این حد بزرگ جلوه داده است؟ چرا به موضوعات اساسی آموزش و پرورش پرداخته نمی‌شود؟ تبلیغات کلاس‌های کنکور در صدا و سیما منتشر می‌شود، در مدرسه‌ها اجازه برگزاری این‌ها وجود ندارد.

وی افزود: انتظار داریم که رسانه و دانشگاه در فرآیند حکمرانی آموزش و پرورش همکاری کنند.

نوری با بیان اینکه معلم خط مقدم نظام تعلیم و تربیت است، افزود: در این حوزه باید چند اقدام صورت گیرد، در وهله اول دانشگاه باید دانشگاه شود، دانشگاه یکی از ظرفیت های آموزش و پرورش است، هنوز معلم ویژه کلاس چند پایه به تعداد کافی وجود ندارد.

وی یادآور شد: همچنین باید حوزه مشاوره هم گسترده شود، رشته مشاوره یک سال است که راه اندازی شده و هنوز فارغ التحصیلی از این رشته را نداریم، ۳۲ هزار مشاور نیاز داریم که باید تخصصی در این حوزه جذب شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت برای خود تصمیم نمی‌گیرد، بطور مثال ستاد مقابله با کرونا سه سال پیش تصمیم گرفت و مدارس را تعطیل کرد، از روزی که کار را دست گرفتیم، برای بازگشایی حضوری مدارس تلاش کردیم و خوشبختانه رییس ستاد ملی مقابله با کرونا برای آموزش حضوری با دریافت عدله این امر را پذیرفتند‌.

وی همچنین به ظرفیت تشکل‌ها در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید تشکل‌های مختلف برای دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی ایجاد شود. همچنین باید آموزش‌های نوین را جایگزین آموزش‌های کلیشه‌ای معلمان کنیم.

نوری اظهار کرد: مجوز انجمن‌ها برای ورود به حوزه آسیب های اجتماعی باید با شرایط خاصی در آموزش و پرورش هماهنگ باشد، در این راستا از نیروهای جهادی و از ظرفیت حلقه میانی هم می‌توان استفاده کرد، اگر به یک دانشگاه علوم پزشکی برویم و درخواست نیرو دهیم، بی شک کمبودها رفع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه‌های تهران، علامه و امام صادق و غیره استادان زیادی دارند که می توانند حتی از راه دور همکاری مناسبی با آموزش و پرورش داشته باشند، آموزش و پرورش به دلیل مردمی بودن، جز با کمک مردم اداره نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به مردم اجازه دهیم که نقش خود را در امور آموزش و پرورش ایفا کنند، باید از ظرفیت اشخاص حقیقی و حقوقی مانند حوزه‌های علمیه استفاده شود، برخی از دانش آموزان هنوز با موضوع توحید به درستی آشنا نشدند که این موضوع مشکل ساز است.

نوری افزود: ان شالله اقدامات انجام شود و غربالگری و تحقیقات به درستی صورت گیرد و با برنامه نظام مند از معضلات جلوگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار