در اولین نشست ستاد هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر؛

موسی‌پور: باید جنایات آمریکا به جهانیان معرفی شود

کسانی که دستشان به خون همگان آلوده است و روز به روز جنایت‌هایی علیه ملت‌ها انجام می‌دهد، ما را به نقض حقوق بشر متهم و تحریم می‌کنند؛ این یک طنز تلخ است

تهران (پانا) - اولین نشست ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی (۶ تا ۱۲ تیر) و بزرگداشت شهدای هفتم تیر ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از روسا و نمایندگان نهادها و دستگاه‌های عضو این ستاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
موسی‌پور: باید جنایات آمریکا به جهانیان معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در ابتدای این نشست با بیان اینکه سوم خرداد سالروز یکی از نقاط مهم در تاریخ دفاع مقدس است، گفت: سوم خرداد روزی است که خرمشهر عزیز به مام میهن بازگشت. صدام با اعتماد به نفس گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را بازپس بگیرد من کلید بصره را به آنها می‌دهم. اما این غیرممکن ممکن شد و خرمشهر توسط رزمندگان اسلام آزاد شد. هیچکس باور نمی‌کرد ایران بتواند به چنین پیروزی دست یابد. فتح خرمشهر یک نقطه عطفی است هم در تاریخ انقلاب و هم تاریخ جنگ تحمیلی. جمله‌ای که حضرت امام در مورد خرمشهر گفتند و ماندگار شد علاوه بر بار معنوی و اخلاقی، عظمت کار را هم نشان می‌دهد؛ همان که فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: در سال ۹۴ جمعی از خانواده شهدای هفتم تیر با مقام معظم رهبری دیداری داشتند و در آن دیدار رهبر انقلاب محورهای بسیار مهمی را بیان فرمودند. سابقه نام‌گذاری این هفته نیز به همان سال برمی‌گردد. حضرت آقا پیشنهاد دادند که این هفته به نام بازخوانی هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شود. شورای هماهنگی از همان زمان برنامه‌های مهمی را شروع کرد.

وی با تاکید بر رونمایی و شناساندن دشمن افزود: هر کدام از توطئه‌هایی که علیه کشورمان صورت گرفته است می‌توانست هر نظامی را نابود کند اما نظام اسلامی محکم ایستاد و این نشان از پایبندی مردم به راه امام و انقلاب است. در تمام جنایت‌های جهانی رد پای آمریکا وجود دارد.

موسی‌پور اضافه کرد: طی دو سال کرونایی برنامه‌ها براساس شرایط آن زمان پیش رفت و آنچنان که باید بود، انجام نشد. اما امسال شرایط مناسبی فراهم شده است. تمام دستگاه‌ها و عناصر موثر پای کار خواهند آمد تا حق مطلب ادا شود.

وی گفت: ما برای این هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. ریاست این ستاد را وحید جلال زاده، رییس فعلی کمیسیون امنیت ملی مجلس بر عهده خواهد داشت.

موسی‌پور بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی تاکید کرد و گفت: باید از تمام تشکل‌های مختلف که در حوزه حقوق بشر آمریکایی فعالیت دارند برای حضور در این ستاد دعوت شود. همچنین بیان مطلوب ویژگی‌ و چهره این شهدای هفتم تیر به زبان هنر نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. باید کاری صورت بگیرد که در شأن شهدا باشد.

وی خبر داد: مراسمی در روز هفتم تیر نیز در سراسر کشور برگزار خواهد شد. سخنرانان ملی اعزام خواهند شد. اما نباید به همین مراسم اکتفا شود. باید ظرفیت داخلی و خارجی برای این مهم به کار گرفته شود. چهره آمریکا و جنایات آمریکا باید به جهان معرفی شود. وزارت خارجه در این هفته بازخوانی، وظیفه خیلی مهمی بر عهده دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: کسانی که دستشان به خون همگان آلوده است و روز به روز جنایت‌هایی علیه ملت‌ها انجام می‌دهد، ما را به نقض حقوق بشر متهم و تحریم می‌کنند؛ این یک طنز تلخ است. ما برای نشان دادن این وضعیت وظیفه داریم.

موسی‌پور ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های مناسبی در این هفته صورت بگیرد و بتوانیم چهره دشمن جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان بشناسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار