مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان برگزار شد

تهران (پانا) - اختتامیه و مراسم اهداء جوایز منتخبین چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاددر واحد علوم و تحقیقات، مهدی علی‌اکبرزاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان برگزار شد

جمشید صباغ‌زاده، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این واحد دانشگاهی گفت: راه‌اندازی و فعالیت جشنواره‌هایی از این قبیل، پراهمیت، توام با مسئولیت سنگین است.

وی با بیان این مطلب که نمایش‌های دانش‌آموزی بسیار جذاب است، افزود: جشنواره‌های دانش‌آموزی، آموزش آسان و یادگیری عمیق را به همراه دارد.

صباغ‌زاده با بیان این مطلب که علم‌آموزی باید همراه با سوال، نقادی و تفکر باشد، تصریح کرد: تصویر ذهنی انسان، مجازی است و آگاهی و درک از آن موجب ارائه تصویری واقعی می‌شود. بنابراین تقویت قوه تخیل و ذهن پرسشگر شما، می‌تواند پلی به سوی اختراعات و ابتکارات آینده باشد.

در ادامه فرشاد پازوکی، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات و دبیر علمی این جشنواره به ارائه گزارشی از روند برگزاری چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان پرداخت و گفت: ثبت‌نام چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی با شعار «پیش به سوی دانشمند شدن» در رشته‌های مختلف علمی در 5 محور نمایشگاهی، سمینارهای علمی، مسابقات دانش آموزی، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی از 25 آذر ماه 1400 آغاز و تا 30 فروردین 1401 ادامه داشت.

وی با بیان این مطلب که این دوره از مسابقات به دلیل سویه امیکرون به صورت مجازی برگزار شد، ادامه داد: این جشنواره در روز‌های 21 الی 23 اردیبهشت ماه 1401 به صورت مجازی، با حضور بیش از 1000 دانش‌آموز با استعداد و پژوهشگر از 18 استان کشور در قالب 279 تیم به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات به برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد ایران که اردیبهشت 1401 در این واحد با حضور تیم‌های دانش‌آموزی برگزار شد اشاره کرد و افزود: جذب کردن مخاطبان دانش‌آموز و حمایت کردن از این استعدادهای کشور باعث افتخار دانشگاه آزاد اسلامی است.

الناز فطیر خورانی، دبیر اجرایی این جشنواره نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فرآیند برگزاری این دوره از مسابقات گفت: در این جشنواره دانش‌آموزان به صورت آنلاین در بستر اسکای روم، دستاوردها، تحقیقات و پروژه‌های خود را ارائه و هیات داوران پروژه‌ها را بررسی و ارزیابی کردند و در نهایت ۶۵ تیم به عنوان پروژه‌های برتر این دوره از جشنواره مشخص شدند.

وی با بیان این مطلب که در این مراسم رتبه‌های اول این رویداد به صورت حضوری تقدیر می‌شوند، ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در این جشنواره با محدودیت‌های ایجاد شده در ایام کرونا، نشان داد پژوهش، تعطیل شدنی نیست.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، در این مراسم از منتخبین جشنواره، دبیران راهنما، هیات داوران و همکاران اجرایی این دوره از جشنواره، به صورت حضوری، در سالن همایش زنده یاد دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار