خان‌محمدی در گفت‌وگو با پانا:

‌عالیشاه شروع کننده اتفاقات تبریز نبود؛ مدیران تراکتور فرافکنی می‌کنند

تهران (پانا) - پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است مسئولان تراکتور تبریز در مورد اتفاقات روز پنج‌شنبه به جای فرافکنی، ریشه این اتفاقات را پیگیری کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
‌عالیشاه شروع کننده اتفاقات تبریز نبود؛ مدیران تراکتور فرافکنی می‌کنند

حسن خان‌محمدی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اتفاقات بازی تراکتور و پرسپولیس گفت: «واقعاً نمی‌دانم چه چیزی راجع به آن حوادث بگویم. انگار عده‌ای اصلاً نمی‌دانند وقتی به ورزشگاه فوتبال می‌روند، برای دیدن بازی است. عده‌ای واقعاً میدان جنگ را با ورزشگاه اشتباه گرفته بودند. یکسری آدم‌ها متأسفانه اصلاً دنبال فوتبال نیستند و مشخص نیست چه مقاصدی را دنبال می‌کنند. چند سال قبل علی دایی می‌گفت که این افرادی که در ورزشگاه تبریز دنبال آشوب و سنگ‌پرانی و شعارهای هنجارشکن هستند، برای دیدن فوتبال نمی‌آیند. او راست می‌گفت. واقعاً یک عده‌ای جاهای مختلف ورزشگاه می‌نشینند و با شعارها و رفتارهای خود، بقیه را هم درگیر می‌کنند. این افراد نمی‌دانم دنبال چه هدفی هستند. اصلاً از جان فوتبال چه می‌خواهند. مسئولان چرا به‌راحتی این افراد را به ورزشگاه راه می‌دهند؟ مگر سنگ از آسمان به ورزشگاه رفته بود؟ این‌ها چطور توانستند این‌همه سنگ و کلوخ را به ورزشگاه ببرند؟ آیا کسی این‌ها را در گیت‌ها بازرسی بدنی نکرده است؟.»

وی افزود: «شک نکنید این‌ها طرفدار تراکتور نیستند. این‌ها اصلاً دنبال این‌که از تیم خود حمایت کنند، نیستند. مگر می‌شود با سنگ و پرتاب اشیا از گروه خودی حمایت کرد؟ این سنگ‌ها ممکن بود به هرکسی حتی بازیکنان تراکتور هم برخورد کند. اگر اتفاقی می‌افتاد، کدام مسئول پاسخگو بود؟ چه کسی باید جواب خانواده‌های آن‌ها را می‌داد؟ این آدم‌ها چطور این‌همه سنگ با خودشان به ورزشگاه می‌برند که حتی یک نفر جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد؟ بازی شروع نشده، فحش و ناسزا و سنگ و اشیاء. وسط بازی جنگ‌ودعوا و فحش و ناسزا. آخرسر هم نتوانستند این مسائل را کنترل کنند و بازی لغو شد. طرفدار واقعی فوتبال مگر می‌آید پول بلیت بدهد تا سنگ بزند و اعصابش را خرد کند؟ برای این‌طور اتفاقات باید محرومیت‌های سنگین لحاظ کنند تا دیگر تیمی جرات نکند چنین اعمالی انجام دهد. متأسفانه این عمل در اصفهان هم اتفاق افتاد. نمی‌دانم چرا از یک اتفاق درس نمی‌گیریم. باید فکر اساسی برای این موضوع بکنند. همین‌طور نمی‌شود از کنار این مسائل گذشت. بدون شک می‌توانند با استفاده از تصاویر عکاس‌ها، دوربین‌های ورزشگاه و تصاویری که از ورزشگاه بیرون آمده، این افراد را شناسایی کنند و به نتایجی برسند.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «باید بالاخره ارتباط این اتفاقات را پیدا کنند. این افراد را باید پیدا کنند و اجازه ندهند ورزش ما به‌خصوص فوتبال به چالش کشیده شود. روی بازی‌هایی دست گذاشته‌اند که یک‌طرفشان پرسپولیس است. نمی‌دانم قصه چیست اما هرچه هست فوتبالی نیست. مسئولان باید چاره‌ای بیندیشند. فوتبال جای دوستی و رقابت است نه جای سنگ‌زنی و نفرت افکنی. همه ما هم‌وطن هستیم و نباید این اتفاقات باعث ایجاد تفرقه و چنددستگی شود. بدون شک نهادهای امنیتی هم حساس می‌شوند و پیگیری می‌کنند. امیدوارم مجازات سنگینی برای عاملان این اتفاقات در نظر بگیرند. واقعاً ممکن بود اتفاقات ناگواری برای یکی از بازیکنان، عوامل برگزاری بازی یا کسانی که در ورزشگاه هستند بیافتد.»

حسن خان محمدی با حمایت از امید عالیشاه گفت: «آدم وقتی ده بار سنگ بخورد، بالاخره یک‌بار از کوره در می‌رود. امید عالیشاه کاپیتان دوم پرسپولیس است. وقتی از کوره دررفت هم سنگ را به تابلوهای تبلیغاتی کوبید و به سمت مردم پرتاب نکرد. سؤالم این است یحیی گل محمدی که مربی‌شان بوده است، چرا او را با سنگ زدند و این‌همه علیه او فحاشی کردند؟ امید عالیشاه شروع‌کننده نبود و قبل از شروع بازی متأسفانه جو ورزشگاه ملتهب بود. مسئولان تراکتور می‌دانند چه اتفاقی افتاده اما فرافکنی می‌کنند. حرفشان واقعاً خنده‌دار است که می‌گویند پرسپولیسی‌ها شروع کردند. مگر چنین چیزی می‌شود. پرسپولیسی‌ها با خودشان سنگ برده بودند؟ این‌ها فرار روبه‌جلو می‌کنند و نمی‌توانند ضعف خودشان را کتمان کنند. باید این مسائل دقیق‌تر بررسی شود.»

وی خاطرنشان کرد: «می‌خواستند کلاً بازی برگزار نشود. ما بچه نیستیم و همه‌چیز را می‌دانیم. می‌خواستند بازی را به هم بزنند. این رفتارها خود تراکتور را زیر سؤال می‌برد. مدیری که این مسائل را نمی‌فهمد را باید بازخواست کنند. این‌ها چه کسانی بودند که این‌همه سنگ را به‌راحتی از گیت به داخل ورزشگاه برده بودند؟ آیا در ورزشگاه همین‌طوری باز می‌شود و کسی در گیت‌ها حضور ندارد که تماشاگران را رصد کند؟.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار