وزیر بهداشت اعلام کرد؛

تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه وزارتخانه‌ها

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه وزارتخانه‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه وزارتخانه‌ها

به گزارش وبدا، هشتمین جلسه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت، با حضور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امیرحسین بانکی‌پور رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی و مدیران و معاونین وزارت بهداشت و سایر اعضای این قرارگاه در ستاد وزارتخانه برگزار شد.

بهرام عین اللهی، در این جلسه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت و با بیان اینکه اولین جلسه ستاد ملی جمعیت در حضور رییس جمهور برگزار شد و دستگاههای مختلف گزارش کار خود را ارائه کردند، افزود: در این جلسه مقرر شد تمام وزارتخانه ها قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه، ضمن تاکید بر اجرایی سازی برنامه ها و اقدامات عملی در حوزه جوانی جمعیت، خواستار اقدام نظام رسانه ای کشور به خصوص رسانه ملی در حوزه جمعیت شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر صابر جباری، رییس اداره جوانی جمعیت و رییس دبیرخانه قرارگاه عملیاتی سلامت و جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: پیام مقام معظم رهبری که از آن به عنوان حسنه ماندگار یاد می کنند، به این اشاره دارد که در کنار قانون و تدابیر اجرایی که دستگاه های دولتی به آن می پردازند، به دو چیز نیاز داریم، یکی فرهنگسازی در فضای عمومی و دیگری فرهنگسازی در نظام بهداشتی.

وی افزود: در جلسات بعدی قرارگاه برنامه ای آماده می کنیم تا فرهنگسازی در نظام بهداشتی که تکلیف وزارت بهداشت است، تشریح شود.

در ادامه دکتر طبائیان ،مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از تغییر تعهدات خدمات پزشکان و پیرا پزشکان برای مادران باردار و دارای فرزند زیر دو سال، کسر تعهدات قانونی خدمت پزشکان و پیرا پزشکان به ازای هر فرزند شش ماه، گذراندن تعهدات قانونی خدمات پزشکان و پیراپزشکان در محل سکونت خود برای مادران را بخشی از برنامه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت در این خصوص بر شمرد.

طبائیان با بیان اینکه در حوزه ترویج و آگاهی بخشی در خصوص جنبه های مثبت ازدواج و فرزندآوری و آثار منفی کاهش جمعیت، برنامه های عملیاتی متعددی در دست اجراست، گفت: فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای دانشجویان و کادر دانشگاه ها ، تدوین شیوه نامه انجام فعالیت های آموزشی مربوط با ذکر برنامه های راهبردی و وظایف معاونت های ذی ربط در دست اقدام بوده و در دستور شورای عالی برنامه ریزی است که به زودی نهایی و ابلاغ می شود.

در این جلسه همچنین در خصوص تخصیص اعتبار برای تشویق کارکنان تازه ازدواج کرده و تازه صاحب فرزند شده، فعالیت مراکز تحقیقاتی در حوزه باروری، آموزش بهورزان، تولید و توزیع بسته های فرهنگی آموزشی در حوزه جمعیت و فرزندآوری و برگزاری دوره های مهارتی برای ماماها بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار