در جلسه شورای شهر تهران؛

شهرداری تهران به ایجاد درگاه واحد صدور مجوز ملزم شد

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد درگاه واحد صدور مجوز شهرداری تهران» را تصویب کردند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری تهران به ایجاد درگاه واحد صدور مجوز ملزم شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان شصت و چهارمین جلسه شورای شهر بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد درگاه واحد صدور مجوز شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند.

مهدی اقراریان درباره این طرح اظهار کرد: متاسفانه طی ارزیابی‌های انجام شده یکی از مشکلات و مسائلی که شهروندان از آن یاد می‌کنند، مسئله صدور مجوز است.

وی گفت: این مجوز مربوط به مجوز ساخت و ساز و هم مجوز کسب و کار است که طرح یادشده تلاش دارد برخی مشکلات را رفع کند.

اقراریان گفت: طرح پیشنهادی با هدف رفع تنگناهایی از جمله عدم وجود شفافیت و اجرایی رویه های ناصحیح، پراکندگی پایگاه های داده و موازی کاری، عدم ارتباط موثر فرایندهای درون سازمانی و برون سازمانی ارایه شده است.

به گفته وی، شهرداری تهران سه ماه مهلت دارد تا لایحه طرح یادشده را به شورای شهر ارائه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه لایحه باید برنامه عملیاتی و فنی دقیق و زمانبندی شده را تضمین کند، عنوان کرد: اتصال به درگاه واحد ملی صدور مجوزهای کسب و کار، نظام احراز هویت واحد و یکپارچه شهروندان و کاربران درون و برون سازمانی در این لایحه باید تضمین شود.

در ادامه جلسه علی اصغری قائمی نیز پیشنهاد نمود که متن به طرح اولیه بازگشت کند و در تشریح علل این پیشنهاد هم گفت: برخی موارد مبهم به طرح اضافه شده است و کلا گواهی ها از متن ماده واحده حذف شده است.

پیشنهاد قائمی مبنی بر ارجاع به متن اولیه طرح و افزودن مباحث اتصال به درگاه ملی واحد صدور مجوزهای کسب و کار و زمان بندی و تعیین متولی شورای راهبری و ایجاد داشبورد های مدیریتی به رای گذاشته شد و با 20 موافق به تصویب رسید.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رای خود طرح را تصویب و شهرداری را به ایجاد درگاه واحد صدور مجوزها ملزم کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار