وزیر آموزش و پرورش خبر داد

برنامه‌های فرهنگی در راستای حفظ کرامت و ترویج شخصیت اسلامی دختران و زنان برگزار شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌ و پرورش در نشستی که به‌مناسبت روز دختر برگزار شد، با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کارکنان و دانش‌آموزان آموزش و پرورش را زنان و دختران تشکیل می‌دهند، اظهار کرد برنامه‌های فرهنگی در راستای حفظ کرامت و ترویج شخصیت اسلامی دختران و زنان برگزار شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های فرهنگی در راستای حفظ کرامت و ترویج شخصیت اسلامی دختران و زنان برگزار شود

یوسف نوری در نشستی که به مناسبت روز دختر در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی و وجود امام راحل در کشور، حضور حوزه علمیه قم بود که امروز شاهد فعالیت علم آموختگان این حوزه در همه عرصه‌های اجتماعی، علمی و اقتصادی کشور هستیم.

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای را ناکارآمد کنیم، کافی است دختران را زمین‌گیر کنیم، افزود: زن محور تولید در خانواده است، بنابراین باید بتوانیم در آموزش‌وپرورش شبکه‌هایی را تشکیل دهیم تا با برپایی ستادهایی مانند ستاد بزرگداشت حضرت معصومه(س) و تکریم مقام زن و دختر در کشور، اصول اساسی اسلامی را ترویج دهیم و زنان و دخترانی عفیف، همچون حضرت معصومه(س) تحویل جامعه دهیم.

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در دستگاه تعلیم و تربیت بیش از 15 میلیون دانش‌آموز داریم که نیمی از آنان را دختران و 54 درصد معلمان را زنان تشکیل می‌دهند. بنابراین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تشکیل ستادهایی مانند ستاد بزرگداشت حضرت معصومه(س) در راستای حفظ کرامت و ترویج شخصیت اسلامی زنان بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

نوری گفت: پیشنهاد می‌کنم برای جشن روز دختر و اولین اجلاس دختران قوی، دختران موفق را در حوزه پرورشی، تربیتی، حوزه‌های دانش‌بنیان و سایر حوزه‌ها شناسایی و معرفی کنید تا بتوانیم از آن‌ها تقدیر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت دانشجو معلمان دختر برای برگزاری اجلاس دختران قوی استفاده شود، گفت: اگر برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند در زمینه تربیت دختران به‌عنوان گروه‌های حساس در جامعه داشته باشیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه نباشیم و این موضوع منجر به تربیت مادرانی عفیف و فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی و مطابق با سند تحول بنیادین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار