عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران:

انتقاد از تعدیل نیروی زنان باردار یا کارگرانی که همسر باردار دارند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران طی تذکری از تعدیل کارگران و کارمندان باردار یا دارای همسران باردار و کودکان زیر یک سال، انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از تعدیل نیروی زنان باردار یا کارگرانی که همسر باردار دارند

نرجس سلیمانی، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در شصت و چهارمین جلسه شورا، ضمن سپاسگزاری از شهرداری بابت بهسازی صفحات منصوبه زیر مخازن در حوزه پسماند طی تذکری گفت: گاهی برای فرهنگ‌سازی در مسائل درست و اصلی هزینه می‌شود اما در انجام وظایف عجله می‌شود.

سلیمانی در همین راستا تشریح کرد: هفته گذشته دعوت نامه‌ای تحت عنوان «نفس‌های تازه شهر، هر نوزاد یک درخت» از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارسال شد که کار بسیار خوبی هم بود اما همزمان با تعدیل نیرو در شهرداری بود که در میان افراد تعدیل شده، زنان باردار یا مردان دارای همسر باردار یا نوزاد هم هستند و در وهله نخست این خانواده‌ها دچار مشکل درآمدی و سپس مشکل بیمه درمانی خواهند شد. لذا اگر این وظیفه را داریم که برای سیاست‌های کلی فرهنگ‌سازی کنیم، این عمل ناخواسته برخلاف همین سیاست‌های کلی نظام است.

وی تاکید کرد: جذب و تعدیل نیرو از ابزارهای مدیریت است اما این مدیریت نباید برخلاف سیاست‌های کلی نظام باشد. به همین دلیل تحت هیچ عنوانی شهرداری نباید نسبت به تعدیل کارمندان و کارگران باردار یا دارای همسر باردار یا نوزاد را مشمول تعدیل نیرو قرار دهد و اگر ناچار به تعدیل است حداقل 6 ماه قبل به آنها اطلاع داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار