معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تحصیل بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس هیات امنایی

مدارس هیات امنایی گسترش می‌یابند

تهران (پانا) - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت ۱۲ هزار و ۱۸۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس هیات امنایی تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس هیات امنایی

احمد محمود زاده امروز در آیین امضا تفاهم نامه همکاری سازمان مدارس غیر دولتی و معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: ۵ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحت پوشش کمیته امداد تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه مدارسی هم در مناطق محروم ایجاد شده است، افزود: دانش آموزان هم این روزها خواهان کمک به فرزندان در مناطق محروم هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اجرای سند تحول بنیادین یکی از فعالیت‌های مهم آموزش و پرورش است اما اجرای این سند به تنهایی امکان‌پذیر نیست بلکه نیازمند عزمی ملی در این راستا است‌.

محمودزاده یادآور شد: یکی از اهداف سازمان گسترش مدارس هیأت امنایی با شکل، رویکرد و سیاست‌گذاری جدید است.

وی با تاکید براینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هیات امنایی تحصیل می‌کنند، ادامه داد: اکنون ۳ هزار و ۵۳۵ مدرسه هیات امنایی وجود دارد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: قرار نیست مدرسه با کیفیت دولتی هیات امنایی شود بلکه مدارس دولتی مناطق محروم هیات امنایی می‌شوند تا از این طریق بتوان خدمات بهتر آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان و اولیای آن ها ارائه کرد.

وی ادامه داد: پیشتر تلاش بر آن بود که مدارس هیات امنایی در مناطق خوب شهر قرار گیرد و فضای فیزیکی خوبی داشته باشد که این موضوع منجر به شکل‌گیری رقابت‌هایی با مراکز غیردولتی شده بود اما رویکرد ما این است که به سراغ محروم ترین مدارس برویم و بتوانیم برای توسعه‌ آن مدارس اقدام و مشارکت هایی را برای تقویت در مناطق کم برخوردار جلب کنیم.

وی عنوان کرد: تلاش بر آن است که به این مدارس کمک فکری، آموزشی، و تربیتی شود و بخشی از ضعف‌هایی که در این مدارس وجود دارد را جبران کنیم.

محمود زاده افزود: نیروی انسانی، محصول آموزش و پرورش است و به تعبیر مقام معظم رهبری، این سرمایه مهم ترین و بزرگترین منابع نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بنابراین اهمیت مجموعه آموزش و پرورش از این حیث مد نظر قرار می‌گیرد که عامل تربیت و پرورش این سرمایه است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد از زمان تاسیس، اقدامات بسیار خوبی در راستای همکاری با آموزش و پرورش انجام داده است، گفت: فراهم کردن مقدمات تفاهم‌نامه همکاری از دوسال گذشته آغاز شده است. لازم است اقداماتی که در مناطق محروم انجام شده تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار