معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه یک در حاشیه برگزاری جشنواره استعدادیابی اظهار کرد:

استعدادیابی، استعدادشناسی و راه فعلیت یافتن آنها مهم است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه یک استعدادیابی، استعدادشناسی و راه فعلیت یافتن آنها را در ورزش مهم دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۰۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
استعدادیابی، استعدادشناسی و راه فعلیت یافتن آنها مهم است
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک در گفت و گو با پانا ضمن اعلام برگزاری جشنواره دانش آموزی استعدادیابی اسکواش اظهار کرد: رسول الله صلى الله علیه وسلم فرمودند: «النَّاسُ معَادِنُ كَمَعَادِنِ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ» استعدادهای درونی انسان ها مانند معادن طلا و نقره است. بر این اساس استعدادیابی، استعدادشناسی و راه فعلیت یافتن آنها مهم است.
وی افزود: طرح شهاب در راستای شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان از کلاس چهارم ابتدایی در طی سال ها در حال اجرا است.
سید مومن افزود: انسان ها با استعدادهای بالقوه گوناگون شان برای رفع نیازهای جوامع بشری به جهت دستیابی به مراتبی ازحیات طیبه و سیرالی الله زندگی می کنند و مربیان وظیفه شناسایی، هدایت و پرورش آن توانایی ها و بالفعل درآوردن آن را دارند.
وی با اشاره به سند تحول گفت: سند تحول یک سند تربیت محور است و بر حوزه ها و ساحت های مختلف تربیت تأکید می کند و یکی از مهم ساحت های مهم تربیت، ساحت زیستی بدنی است. در راستای ساحت زیستی و بدنی دانش آموزان در سند تحول بنیادین استعدادیابی و استعداد پروری به دو موضوع مورد توجه و مهم تبدیل شده است.
در ادامه زینب گنجی، کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه یک تصریح کرد: پیشرفت از سطوح ابتدایی تا نخبه‌شدن در ورزش، راه بسیار دراز و پرپیچ‌ و خمی است که نیاز به استعدادیابی دقیق و اصولی دارد. به‌طور کلی‌، استعدادیابی فرایندی است که از طریق آن، کودکان و نوجوانان ارزیابی می‌شوند و به شرکت در رشته‌های مناسب، که امید موفقیت بیشتری از آنها می‌رود، ترغیب و تشویق خواهند شد.
گنجی با تاکید بر این امر که تدوین چشم انداز فراروی کودکان، نوجوانان و جوانان، ترسیم خط سیر از استعداد به چشم انداز، آسیب شناسی و نکات پیرامون آن از مهمترین و اساسی ترین مباحث استعدادیابی و استعدادپروری است، یکی از رویکردهای آموزش و پرورش منطقه یک شهر تهران را استعدادیابی و استعداد پروری دانش آموزان اعلام کرد.
وی افزود: در این راستا و به جهت شناساندن علم نافع درساحت تربیتی زیستی بدنی بر آن شدیم به استعدادیابی ورزشی دختران و پسران ۷تا۱۲ ساله دردو روز مجزا بپردازیم.
کارشناسی تربیت بدنی منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران با همکاری هیات اسکواش شمیرانات و هیات اسکواش استان تهران استعدادیابی در دو رشته اسکواش و وپدل را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی دختر و پسر برگزار کرد. در این جشنواره ۲۷۰ دانش آموز دختر و پسر از مناطق مختلف تهران شرکت کردند.
وی افزود: از دانش آموزان شرکت کننده ارزیابی های آنتروپومتری، آمادگی جسمانی و مهارتی به عمل آمد. نتیجه این ارزیابی ها در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت و با تایید محمد آران ریاست هیات اسکواش استان تهران نفرات برتر این جشنواره به صورت رایگان با حمایت هیات اسکواش استان تهران در رشته پدل و اسکواش آموزش خواهند دید.
در پایان کارشناسی تربیت بدنی منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برگزاری این جشنواره ها با هدف تقویت نقش ورزش مدارس در فرآیند شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان انجام می شود و امیدواریم شاهد موفقیت های بیشتر دانش آموزان کشور اسلامی مان در رقابت های ورزشی بین المللی باشیم.
گفتنی است؛ محمدرضا رسولی؛ سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه یک و فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ضمن بازدید از روند انجام استعدادیابی با حضور در سالن شهید مسجدی، حمایت اداره آموزش و پرورش منطقه یک را در راستای ارتقا سلامت و استعدایابی و استعدادپروری اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار