مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در مراسم تقدیر از معلمین غیردولتی منتخب جشنواره جلوه‌های ویژه معلمی :

مدارس غیردولتی ما، در تحقق اهداف آموزشی و فرهنگی نقش موثری دارند

بجنورد(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در مراسم تقدیر از معلمین غیردولتی منتخب جشنواره جلوه‌های ویژه معلمی که با حضور معاون وزیر و رییس مدارس غیرانتفاعی و توسعه مشارکت‌های مردمی انجام شد، عنوان کرد مدارس غیردولتی بر اساس سند تحول بنیادین باید اولویت را به موضوعات پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان اختصاص دهند.

کد مطلب: ۱۲۸۰۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی ما، در تحقق اهداف آموزشی و فرهنگی نقش موثری دارند

مدیر کل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی، با حضور معاون وزیر آموزش وپرورش ،استاندار و حاضرین در مراسم ،اظهار کرد: با دستان توانمند مدیران و معلمین بازگشایی مدارس استان را در 14 فروردین ماه داشتیم و در این دو سال کرونا معلمین گرانقدر و مدافعین واقعی تعلیم و تربیت ،خالصانه وقت گذاشتند و در بستر شاد به امر آموزش پرداختند.

ابوالقاسم اکبری با اشاره به فعالیت های چشمگیر مدارس غیر دولتی، ادامه داد: مدارس غیردولتی ما، در تحقق اهداف آموزشی و فرهنگی نقش موثری دارند و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه بر اساس سند تحول بنیادین که دکترین حرکتی ما است و بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، گام های موثری در آموزش و پرورش برداشته شود و در این راستا از مدیران موسسان و معلمان مدارس غیردولتی نیز انتظار داریم بر اساس سند تحول بنیادین اولویت را به موضوعات پرورشی و فرهنگی دانش آموزان و پرورش باورها و ارزش‌های آنان اختصاص دهند، زیرا آنها برای رشد، اوج گرفتن و رسیدن به قله های علم و دانایی نیاز به دو بال آموزش و پرورش دارند و اگر این دو بال ، تقویت شود، دانش آموزان را به اوج شکوفایی می رساند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به شعار سال ،"سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی" گفت : اگر بخواهیم کارآفرینی کنیم یکی از کارهای اساسی آن ایجاد هنرستان ها است و در این راستا می توان در بین مدارس غیردولتی، هنرستان‌ها را تقویت کنیم و آمادگی حمایت از موسسین علاقمند که در حوزه فنی و حرفه ای ورود پیدا می کنند را داریم.
وی ادامه داد: باید دانش آموزان را به سمت رشته های مهارتی و فنی و حرفه ای سوق دهیم. به طور مثال، در آلمان ۲۵ درصد دانش آموزان در رشته های نظری هستند و ۷۵ درصد آنان در رشته های فنی و مهارتی مشغول به تحصیلند و در این خصوص سیاست ما بر اساس اسناد بالادستی ،رفتن به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش است، زیرا این رشته ها باعث ایجاد اشتغال می شود که ضرورت دارد به این سمت گام برداشته شود.

اکبری در ادامه سخنانش به نقش مقاطع تحصیلی آموزش وپرورش پرداخت و گفت: همه مقاطع تحصیلی از اهمیت خاصی برخوردار هستند، اما مقطع ابتدایی حساس ترین و مهمترین مقطع تحصیلی است و در واقع پایه اول ابتدایی، فونداسیون علمی و تربیتی دانش آموزان محسوب می شود که باید برجسته ترین، توانمندترین معلمین در پایه ابتدایی قرار گیرند.

مدیر کل آموزش وپرورش در پایان عنوان کرد: تابستان، فرصت خوبی برای جبران یادگیری است. فرصت تجربه گرایی و تجربه آفرینی است که در برنامه های تعلیم و تربیت دانش آموزان باید نگاه ویژه به این امر داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار