معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از فرهنگیان مدارس غیردولتی :

دانش و عمل تربیتی معلمین در آموزش وپرورش، منجر به تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی می‌شود

بجنورد (پانا) - معاون وزیر آموزش وپرورش عنوان کرد معلمین باید به شایستگی‌های دانش تربیتی و عمل تربیتی مجهز باشند و در این جهت الزاما برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام گیرد که تحقق این امر در جامعه امروزی بسیار ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش و عمل تربیتی معلمین در آموزش وپرورش، منجر به تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی می‌شود

احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: ماموریت خطیر آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین تربیت نیروی انسانی و تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه است که باید تربیت اعتقادی، علمی ،اخلاقی دانش آموز در اولویت کار قرار گیرد و دانش آموزانی متعهد،بصیر ،شجاع و کارآفرین تربیت شوند.

وی ادامه داد: تقویت نیروی انسانی، منجر به عامل تمدن سازی، خودسازی و جامعه سازی می شود و این امر باید در کشور محقق شود. عنصر اصلی در آموزش وپرورش و تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی معلم است که تضمین کننده نگاه کلیدی به آموزش وپرورش است و در سند تحول بنیادین، موثرترین ماموریت تعلیم و تربیت در سطح کشور نیز معلم است که همان هدایت کننده و اسوه بصیر در فرایند تعلیم و تربیت است.

معاون وزیر آموزش وپرورش افزود: خداوند جایگاه و نقش معلمان را در شان پیامبران قرار داده است و و اگر سیر و سلوک همه بزرگان همچون علامه طباطبایی، علامه مطهری و دیگر علامه ها را نگاه کنیم ،تربیت محوری و شاگرد پروری در اولویت کار آنان قرار داشت.

محمودزاده، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: دو شاخص برای ارتقاء علمی کشور وجود دارد. یکی ،امیداوری در بین جوانان و دیگری دانشجوپروری و شاگرد پروری و در این راستا نقش پیشتازی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی معلم در کنار نقش های دیگر آنان بسیار با اهمیت جلوه می کند.
وی در پایان به حمایت سایر دستگاه ها از نهاد آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آینده کشور در لحظه لحظه حضور معلم در کلاس درس مهندسی و طراحی می شود که نقش محوری و تعیین کننده برای آینده کشور دارد و در این خصوص باید تمام دستگاه های دولتی از آموزش وپرورش حمایت کنند و زمانی که معلم در کلاس درس حضور ثمربخش داشته باشد، قطعا مطابق ماموریتی که برعهده معلمین است، یعنی با شایستگی های دانش تربیتی و عمل تربیتی و تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی همراه خواهد بود که این مسیر در طول سال های گذشته به دستان پر مهر معلمین انجام پذیرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار