مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱:

بسترسازی در زمینه تعلیم و تربیت با همراهی همه نهادهای فرهنگی جامعه میسر است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در شورای تعاملی فرهنگی منطقه، بستر‌سازی در زمینه تعلیم و تربیت را وظیفه همه نهادهای فرهنگی دانست و بر ایجاد تعامل سازنده بین آموزش و پرورش با سایر نهادهای فرهنگی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بسترسازی در زمینه تعلیم و تربیت با همراهی همه نهادهای فرهنگی جامعه میسر است

جلسه شورای تعاملی فرهنگی منطقه ۱۱ با حضور ائمه جماعات مساجد منطقه، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، رییس امور مساجد مناطق ۱۰ و ۱۱ و جمعی از مدیران فعال فرهنگی مدارس برگزار شد.

علی عزتی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱، گفت: تعلیم و تربیت تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست. بلکه باید متولیان متعدد داشته باشد و هر یک از متولیان باید نقش سازنده ای در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: ما باید همه ارکان جامعه را در تعلیم و تربیت دخیل بدانیم و این اتحاد و همسو شدن همه نهادهای فرهنگی جامعه با آموزش و پرورش باعث ایجاد بستر مناسب برای تعلیم و تربیت و در نتیجه رشد و پرورش فرزندانمان خواهد شد.

وی با تأکید بر محقق شدن تعلیم و تربیت با همکاری همه نهادها گفت: در منطقه ۱۱ گفتمان های تخصصی در حال شکل گیری است و درصدد هستیم دیوار های بین منزل و مدرسه را برداریم و پیوند بین خانه و مدرسه و به دنبال آن مسجد و محله را ایجاد کنیم.

عزتی ادامه داد: پیوند بین چهار میم؛ منزل، مدرسه، مسجد و محله، با همراهی علما و ائمه جماعات مساجد میسر است. زیرا ما می خواهیم بچه‌های ما مرز مدرسه و منزل را رد کرده و وارد مساجد شوند. پس از ورود به مسجد، حفظ دانش آموزان در مساجد، با همراهی ائمه جماعات مساجد انجام می شود.

وی با اشاره به آیه «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب والحکمه» گفت: تزکیه نفس؛ یعنی ایجاد بستر فهمیدن! ما باید برای دانش آموزان بستر سازی کنیم و موانع را برداریم و وقتی بستر ایجاد شد، درهای حکمت باز می‌شود و تعلیم و تربیت اتفاق می افتد و ما برای این بستر سازی، به دنبال همراهی همه نهادهای فرهنگی به ویژه مساجد هستیم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین اداوی؛ رئیس رسیدگی به امور مساجد مناطق ۱۰ و ۱۱ ضمن ابراز خرسندی از حرکت آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در ایجاد تعامل فراسازمانی با نهادهای فرهنگی بیان کرد: ما در خصوص پیوند «چهار میم»، باید طرح و برنامه داشته باشیم و کارگروه تخصصی عملیاتی تشکیل و اجرا شود تا بتوانیم به نتایج قابل قبولی دست یابیم و ما تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار