«علی صنیعی» رئیس شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی کشور شد

تهران (پانا) - اعضای شورای هماهنگی مؤسسان کشوری انتخاب شدند در این راستا «علی صنیعی» از شهر تهران به عنوان رئیس، «محمدرضا اباذری» از استان مازندران به عنوان نائب رئیس و «اردشیر ندیمی» از استان گیلان به عنوان دبیر شورای کشوری انتخاب شدن .

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
«علی صنیعی» رئیس شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی کشور شد

انتخابات شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشوری در مجتمع آموزش شهید مهدوی منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران با حضور مؤسسان منتخب استان ها، معاون وزیر ورئیس سازمان، مدیرکل مدارس ومراکز غیردولتی، حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد.

دراین انتخابات مطابق دستورالعمل اجرایی رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشوری نائب رئیس ودبیر شورا با رای نمایندگان مؤسسان استان ها به مدت ۲ سال انتخاب شده که پس از تایید وابلاغ درجهت کمک به افزایش وبهره وری وکیفیت به فعالیت های آموزشی وپرورشی واحدهای آموزشی به کمک مؤسسان مدارس غیردولتی خواهند آمد.

در نوبت اول از ساعت ۸ الی ۱۰:۳۰ در سالن آمفی تأتر مجتمع مهدوی به صورت سخنرانی و در نوبت دوم نشست و برگزاری انتخابات از ساعت ۱۱ الی ۱۴در سالن کنفرانس مجتمع انجام شد.

در این همایش حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاریخچه مدارس در کشور سخنانی ایراد کرده و ضمن تأکید برتقویت مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی در راستای سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری، نقطه اتکای دولت و ملت دررشد، تعالی و پیشرفت کشور هستند و باعث رشد و تقویت مدارس دولتی می شوند. همچنان که رهبری در دیدار سال گذشته ی معلمان فرمودند؛ مدرسه های دولتی را به نحوی مجهز کنید که مردم رغبت کنند فرزندانشان را در مدارس دولتی ثبت نام کنند. الان سی سه سال از عمر مدارس غیردولتی گذشته است و 12/19 درصد مدارس کشور را مدارس غیردولتی تشکیل داده است و حدودا 90 درصد مدارس همچنان دولتی هستند.

وی افزود: یکی از خصوصیات مدارس غیردولتی خلاقیت است و ضوابط و گرفتاری‌های مدارس دولتی را ندارند و راحت می‌توانند از معلمی دو یا چهار ساعت در هفته استفاده کنند و این آزادی یک امکان برای کشور‌ است.

احمد محمودزاده معاون وزیر ورئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تسلیت رحلت عالم ربانی و استاد اخلاق، حضرت آیت الله فاطمی نیا و سالگرد فقیه عالیقدر آیت الله بهجت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، به ویژه مدافعان تعلیم و تربیت و تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار کرد: در تاریخ آموزش و پرورش ایران اسلامی، سازمان های مردم نهاد و خیرین در قالب های مختلف در کنار تعلیم و تربیت بوده اند و مشارکت نهادها و خیرین با وزارت آموزش و پرورش همواره موجب هم افزایی در کمیت و کیفیت آموزشی شده است. که نشان از پیوند عمیق بین مردم و حاکمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه تراز دانش آموزان جمهوری اسلامی باید انسان هایی مؤمن و متعهد و ولایت پذیر باشند، تصریح کرد: مأموریت بسیار خطیر امروز ما طبق سند تحول بنیادین و بیانیه ی گام دوم انقلاب، تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است. تربیت نیروی انسانی که به عنوان بزرگ ترین سرمایه کشور بوده و آموزش و پرورش رکن اصلی تمدن سازی است.

کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دشمنان با القای نا امیدی در یک جنگ رسانه ای با نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته اند و در این تقابل و در راستای جهاد تبیین و اقناع سازی افکار عمومی، وظیفه خطیری بر دوش فرهنگیان فرهیخته و آموزش و پرورش قرار دارد، که فرهنگیان معزز در کنار ملت شریف و غیور ایران اسلامی همچون گذشته و با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و پشتیبانی از دولت مردمی، به فضل الهی در این زمینه نیز توطئه دشمن را خنثی خواهند کرد.

وی با تاکید بر تربیت تمام ساحتی در مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیر دولتی باید نقش الگویی در این خصوص ایفا کنند و با استفاده از توان و انرژی خود برای تربیت تمام ساحتی آینده سازان نظام جمهوری اسلامی و همچنین تقویت و ارتقاء هویت اسلامی، ایرانی و ملی دانش‌آموزان که از مطالبات مقام عظمای ولایت می باشد، گام بردارند.

انتخابات در فضایی آرام و با مشارکت فعال همه ی اعضا و نمایندگان استان ها برگزار گردید و پس از شمارش آرا «علی صنیعی» رئیس شورای موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران به عنوان رئیس شورای کشوری انتخاب شد همچنین «محمدرضا اباذری» رئیس شورای موسسان مدارس غیردولتی مازندران به عنوان نائب رئیس شورای کشوری و جناب آقای «اردشیر ندیمی» رئیس شورای موسسان مدارس غیردولتی استان گیلان به عنوان دبیر شورای کشوری انتخاب شدند.

در ادامه انتخابات شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی رأی اول را «اسدیان» از استان خراسان رضوی و رأی دوم را «محمدرضا پدرام» از استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص دادند. و در انتخابات اعضای صندوق حمایت از مدارس غیردولتی؛ رأی اول را «محمدرضا فروتن پژوهی» از استان کردستان، رأی دوم «شعبان صفری» از استان خوزستان و رأی سوم را «فاطمه فال اسیری» از استان فارس به خود اختصاص دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار