در کرسی آزاداندیشی مجازی با موضوع آسیب‌های تک فرزندی بررسی شد؛

معایب تک‌فرزندی از دیدگاه دانش‌آموزان

زابل (پانا) – نشست مجازی آزاداندیشی به‌مناسبت هفته ملی جمعیت با موضوع آسیب‌های تک فرزندی از سوی کمیسیون اخلاقی تربیتی مجلس دانش‌آموزی شهرستان زابل در فضای مجازی با حضور تعدادی از خانواده‌های تک فرزند و چند فرزند برگزار شد و معایب تک فرزندی از دیدگاه دانش‌آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
معایب تک‌فرزندی از دیدگاه دانش‌آموزان

در این نشست یکی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده، عدم یادگیری برخی مهارت‌ها را از مهمترین اثرات نامطلوب تک‌فرزندی برشمرد و اظهار کرد: تک فرزندها به دلیل اینکه در مرکز توجه والدین خود هستند، مهارت‌های کمتری را فرا‌می‌گیرند ‌یا دیرتر به برخی مهارت‌ها دست می‌یابند چرا که در خانواده‌های چندفرزند، فرزندان این مهارت‌ها را از هم یاد می‌گیرند و به مراتب یادگیری در فرزندان آخر بهتر و سریع‌تر از فرزند اول است.

یکی دیگر از شرکت کنندگان احساس تنهایی را به عنوان یکی از معایب تک فرزندی مطرح کرد و گفت: وجود چند فرزند و با هم بزرگ شدن آنان باعث می‌شود احساس تنهایی کمتری در فرزند رخ بدهد و فرزندان برای هم منبع حمایتی باشند و کمتر دچار آسیب‌های عاطفی شوند.

یکی از والدین حاضر در این نشست اظهار کرد: نگرانی و توجه بسیار به فرزند در خانواده‌های تک فرزند، استرس و اضطراب مداوم را در والدین و فرزند به دنبال دارد و عموما اثر آن موجب عدم یادگیری مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی خواهد شد و فرزند غالبا بی‌حمایت و توجه خانواده توانایی انجام کاری را نخواهد داشت.

رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران شهرستان زابل نیز در این نشست بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حفظ اقتدار و تداوم پیشرفت، به نیروی جوان و تازه نفس نیاز دارد تا ادامه دهنده اهداف انقلاب اسلامی باشند.

کوثر کوچال ادامه داد: عدم آگاه‌سازی و حمایت از خانواده‌های چند فرزند را عامل ترغیب والدین به تک فرزندی برشمرد و افزود: کاهش جمعیت جوان و گرایش به تک فرزندی اثرات نامطلوبی برای جامعه و خود خانواده به دنبال خواهد داشت، بنابراین باید بیش از گذشته به آگاه‌سازی والدین نسبت به فرزندآوری توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار