2 پیام به بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

تهران (پانا) - دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی فتح خرمشهر و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر پیام دادند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
2 پیام به بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مردانی دبیر جشنواره و مدیر کل منطقه آزاد اروند و حجت‌الاسلام و المسلمین عادل فریحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به بیست و چهارمین جشنواره ملی فتح خرمشهر پیام دادند.

در پیام رضا مردانی دبیر جشنواره و مدیر کل منطقه آزاد اروند آمده است: جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برآمده از توان هنرمندان این شهرعزیز و مقاوم بوده که در سال های ابتدایی با بضاعت اندک و با همراهی هنرمندان و فرهنگ دوستان این خطه مقاوم از ایران اسلامی راه‌اندازی و دنبال شد. آن نهال کوچک که امروز درختی تنومند شده؛ گامی استوار است که جامعه هنری و هنر دوست شهرستان خرمشهر در آن زمان آغاز کرد و امروز بعنوان تنها جشنواره در حوزه مقاومت، ایثار و پایداری با ۲۴ سال عظمت و پی در پی رخ نمایی می‌کند.

مردانی نصریح کرد: بنای این تداوم و سخت کوشی به یادگار ماندن حماسه عظیم و جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و روایت رشادت‌های آن بزرگ مردان در مقابل استکبار است که استقبال خوب عمومی حکایت از موفقیت هر ساله این جشنواره مردمی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عادل فریحی، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند هم در پیامی خاطرنشان کرد: روایت آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد ماه ۱۳۶۱پس از ۵۷۸ روز مقاومت جانانه، حماسه‌ای پرشور و زیبا در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران است؛ در این روز خرمشهر همیشه قهرمان، بار دیگر توسط رزمندگان غیور و جان برکف به آغوش و خاک میهن عزیزمان، بازگشت؛ ‌ در همین راستا جشنواره ملی تئاتر فتح طی سال‌ها برگزاری‌اش تلاش داشته تا این حادثه شکوهمند را که یادآور عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس است؛ زنده نگه دارد.

وی افزود: جشنواره تئاتر فتح یکی از مهمترین رویدادهای هنری منطقه است که فرصت ایجاد بروز خلاقیت برای هنرمندان و پیوند میان مردم، هنرمندان و صحنه را بیش از پیش فراهم می‌کند

اینجانب با آرزوی توفیق و سربلندی جامعه فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند، امید دارم با توجه به شکوه و عزمت این روز، بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح همچون سال‌های گذشته بتواند با عزمی راسخ و ارائه آثار فاخر و ارزشمند، شور و نشاط فرهنگی را به منطقه بازگرداند و شاهد حضور پرشور هنرمندان در ایام برگزاری آن باشیم.

بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۳۰ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه به دبیری رضا مردانی در خرمشهربرگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار