در دیدار صبح امروز وزیر اقتصاد کشورمان با معاون نخست وزیر کوبا صورت گرفت:

توافق برای افزایش همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و کوبا

تهران (پانا) - در دیدار صبح امروز  وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور با ریکاردو کابریساس رویز، معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا، طرفین برای افزایش همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و کوبا توافق کردند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
توافق برای افزایش همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و کوبا

به گزارش شادا، سیداحسان خاندوزی در این دیدار ضمن خوش‌آمد‌گویی به معاون نخست وزیر کوبا اظهار داشت؛ دولت جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار ایجاد ارتباط اقتصادی بلندمدت و پایدار با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کوبا است.
وی افزود؛ با توجه به سابقه همکاری‌های سیاسی عالی دو کشور، کوبا از اهمیت ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.
وزیر اقتصاد کشورمان در این دیدار با اشاره به سوابق همکاری های دو کشور در زمینه های بهداشتی و کشاورزی، ضمن تأکید بر ضرورت ارتقای روابط اقتصادی فیمابین، اظهار داشت، انتظار می‌رود برای توسعه همکاری‌ها و اجرایی شدن توافقات، با اراده و جدیت بیش از پیش گام برداریم.
خاندوزی در ادامه مهمترین دلایل عدم گسترش همکاری های تجاری بین دو کشور را عدم شناخت مناسب تجار و فعالان اقتصادی طرفین از فرصت‌ها و مزیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو‌کشور دانست و در ادامه برای برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی با حضور نمایندگان بخش های دولتی و فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کوبا به منظور تبیین فضای کسب و کار و سرمایه گذاری دو کشور اعلام آمادگی نمود.
وزیر اقتصاد کشورمان همچنین با اشاره به فقدان بسترهای حقوقی مناسب برای حمایت از فعالیت بخش خصوصی، بر ضرورت نهایی نمودن موافقتنامه‌های تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور تأکید کرد.
ریکاردو کابریساس رویز معاون نخست وزیر کوبا نیز ضمن تشریح برنامه توسعه اقتصادی آن کشور و بخشهای اولویت دار برای آن کشور در جهت نیل به توسعه اقتصادی، با برشمردن عوامل منفی اثرگذار بر اقتصاد کوبا نظیر محاصره اقتصادی و یا اثرات جدی کووید ۱۹، تأکید نمود که دو عامل تغییرات آب و هوایی و جنگ اوکراین به ویژه در حوزه امنیت غذایی اقتصاد کوبا را تحت تاثیر منفی قرار داده است.
معاون نخست وزیر کوبا در ادامه برای استفاده از تجربیات و فناوری‌ شرکتهای ایرانی در اجرای پروژه‌های مهم اقتصادی آن کشور اعلام آمادگی نمود.


وی در ادامه این دیدار با اشاره ظرفیت بالای بخش های کشاورزی، انرژی و بهداشت و درمان و همچنین توانمندی ‌های موجود در شرکت‌های ایرانی، بر افزایش همکاری های بلندمدت اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد.
گفتنی است؛ معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا در راس هیئتی عالی رتبه به منظور ملاقات و رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور به تهران سفر نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار