رئیس دیوان محاسبات کشور خبر داد

تعیین تکلیف متخلفان ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ۲ ماه آینده

تهران (پانا) - رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که رسیدگی به پرونده‌های تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی هم اکنون در دادسرا است و تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف متخلفان ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ۲ ماه آینده

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کشور در حاشیه همایش علمی صندوق ثروت ملی و عدالت بین نسلی گفت: رسیدگی به تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومان یکی از بزرگترین پرونده‌های در دستور کار دیوان محاسبات است و افراد مختلفی همچون وزرای مربوطه و مقامات بالاتر در این زمینه مورد سوال قرار گرفتند و دفاعیاتی نیز داشته‌اند و هر کدام نیز گفتند که این اقدامات با دستور مقامات بالاتر انجام شده است و این مسائل در حال بررسی است.

وی افزود: البته تلاش کردیم این اقدامات موجب به هم ریختگی بازار ارز نشود ولی یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های در حال بررسی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

رییس دیوان محاسبات کشور گفت: حجم بالای پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی به منزله این نیست که همه تخصیص‌ها اشکال داشته است زیرا بخشی از کالاهای اساسی که تهیه شده از محل همین تخصیص ارز بوده است.

وی تاکید کرد: تمرکز دیوان محاسبات بیشتر بر مبالغ کلانی است که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اختصاص یافته است.

بذرپاش گفت: رسیدگی به پرونده تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و هم اکنون در دادسرا است. تعداد افراد و بانک‌ها و افراد دستوردهنده زیاد است و اینکه کدام‌یک اشکال داشته است و کدام‌یک اشکال نداشته در حال بررسی است.

وی ادامه داد: تخصیص‌های پرداخت شده توسط بخش خصوصی که برخی حاضر به پاسخ نبوده را باید به قوه قضائیه معرفی می‌کنیم اما مقام دستوردهنده‌ای که با علم به اینکه تخصیص ارز در زنجیره تامین وارد نمی‌شده، باز دستور پرداخت صادر کرده تخلف قطعی و محرز داشته است.

رییس دیوان محاسبات درباره انطباق قانون بودجه با اصلاحات جدید یارانه‌ای گفت: اختیارات در این زمینه به دولت واگذار شده است البته تاکید بر ارائه کالابرگ بوده است تا کالاها به صورت عادلانه به مردم برسد اما باز این مسئولیت برعهده دولت است تا زمانی که توانایی پرداخت یارانه نقدی را دارد بپردازد و بعد کالابرگ ارائه کند. انحرافی از اجرای بودجه ۱۴۰۱ دیده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار