مسئول فنی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان؛

سالن‌های همدان نیازمند افزایش تجهیزات هستند

تهران (پانا) - مسئول فنی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، گفت استان همدان نسبت به بسیاری از استان‌های بزرگ و کلان کشور، برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، مناسب است و تمامی مشکلات موجود در آن نسبت به سایر استان‌های کشور، کمتر است زیرا مردم و مدیران این شهر، به جشنواره و اساساً این رویداد اهمیت می‌دهند و برای آن ارزش ویژه‌ای قائل هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
سالن‌های همدان نیازمند افزایش تجهیزات هستند

علی اشرف سماعی، مسئول فنی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان از بازدید مجدد فضاهای نمایشی استان همدان خبر داد و در این باره گفت: همدان از جمله شهرهایی است که امکانات بسیار بهتری، نسبت به سایر استان‌های کشور برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، دارد؛ ضمن اینکه مردم و مسئولان این شهر نیز، اهمیت خاصی برای این رویداد قائل هستند.

وی ادامه داد: استقبال مردم شهر همدان و علاقه‌مندان به تئاتر در این شهر، به حدی است که حتی می‌توان گفت میزان تماشاگران و افراد علاقه‌مند، از جشنواره تئاتر فجر نیز بیشتر است؛ زیرا مردم اشتیاق بسیار بالایی برای این رویداد دارند بنابراین لازم است که برای هر چه بهتر تجهیز شدن فضاهای این استان اقدام شایسته‌ای صورت پذیرد.

مسئول فنی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان افزود: سالن فجر همدان، از جمله فضاهایی است که کیفیت مناسب را برای اجرای گروه‌های تئاتری دارد و پس از تعمیراتی که اخیراً انجام شده، وضعیت مطلوب و مناسبی بر آن حاکم است بنابراین می‌توان از این سالن به خوبی در جشنواره بهره‌برداری کرد.

سماعی، درباره سایر سالن‌های استان همدان، بیان کرد: سالن شهید آوینی، یکی دیگر از فضاهایی است که امکان استفاده در جشنواره را داراست. این سالن از نظر فنی یعنی نور و صدا، کیفیت مناسبی را برای اجرای گروه‌ها تأمین می‌کند.

وی درباره پلاتوهای موجود در استان، توضیح داد و گفت: در استان همدان سه پلاتو شهید آوینی، استاد بیگلریان و استاد عبادی برای نمایش تئاتر وجود دارد که، جایگاه خوبی دارند اما عملاً هر کدام از آن‌ها مشکلاتی دارند. البته قول‌هایی از سوی مسئولان مبنی بر ایجاد امکانات در این پلاتوها داده شده، که امیدوارم تا زمان اجرای جشنواره، انجام شود.

سماعی، تصریح کرد: خوشبختانه امسال یک سالن تازه به نام شهید مظاهری در شهر بریانک، تاسیس شده و به فضاهای موجود در شهر افزوده شده است. همچنین سالن مهدیه نیز یکی دیگر از فضاهای شهر همدان است که امکانات اندکی برای اجرا دارد و نیاز به یک بازبینی و بازنگری در آن احساس می‌شود. با تمام این احوال اما من معتقدم که استان همدان همچنان نسبت به بسیاری از استان‌های بزرگ و کلان کشور، برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، مناسب است و تمامی مشکلات موجود در آن نسبت به سایر استان‌های کشور، کمتر است زیرا مردم و مدیران این شهر، به جشنواره و اساساً این رویداد اهمیت می‌دهند و برای آن ارزش ویژه‌ای قائل هستند. با این وجود اما امیدوارم که مشکلات ذکر شده تا برگزاری جشنواره رفع شود و شاهد برگزاری هر چه بهتر این رویداد باشیم.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، از اول تا ششم سال ۱۴۰۱ به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای استان همدان، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار