٨ استان در محاصره ریزگردها

تهران (پانا) - بار دیگر گرد و خاک شدید باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شد، این بار در شهرهای مختلف این اتفاق رخ داد و ادارات را نیز به تعطیلی کشاند. ابتدا پایتخت سپس خوزستان و همدان و کرمانشاه و 5 استان دیگر نیز از شدت ریزگرد تعطیل شدند. امسال بیش از زمان مشابه، ریزگردها وارد کشور شده‌اند. ریزگردهایی که عمدتا از عراق وارد کشور می‌شوند و حالا مدتی است شهرهای دیگری به جز شهرهای مرزی را درگیر گرد و غبار شدید کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
٨ استان در محاصره ریزگردها

علاوه بر پایتخت که دوشنبه شب اعلام شد مدارس و ادارات و دانشگاه ها صبح سه شنبه، 27 اردیبهشت تعطیل هستند، 7 استان دیگر نیز به دلیل آلودگی هوا ناشی از ریزگردها مدارس یا ادارات و یا هر دو تعطیل شدند.

با توجه به تداوم استقرار توده گردوغبار با غلظت بالاتر از حد مجاز در سطح استان، کارگروه استانی شرایط اضطرار آلودگی هوا در خوزستان، کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان (بجز مراکز امدادی،درمانی، بهداشتی، اورژانس۱۱۵، خدمات شهری شهرداری ها،بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری ،بیمارستان ها وآتش نشانی ها) در روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، تعطیل اعلام شد.

همچنین روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان نیز اعلام کرد: مدارس ابتدایی استان به دلیل آلودگی هوا ناشی از گرد و خاک امروز تعطیل است.

مهدی جلیلی گفت: طبق مصوبه کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوای استان و با توجه به آلودگی هوا کلیه مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی استان امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در نوبت "صبح" تعطیل است.

جلیلی تاکید کرد: برگزاری آیین صبحگاهی و فعالیت های ورزشی مدارس دوره اول و دوم متوسطه در فضاهای روباز ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا می توانند آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به تعطیلی مدارس را از کانال آموزش و پرورش استان در پیام رسان سروش به آدرس hmdednews@ دریافت کنند.

استان‌های غربی درگیر آلودگی هوا شدند

ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام نیز اعلام کرد: بر اثر توده هوای گرد و غبار، مدارس ایلام نیز تعطیل هستند و ادارات با دو ساعت تاخیر آغاز به کار می کنند. در این استان از روز گذشته مدارس نوبت عصر به دلیل آلودگی هوا تعطیل بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز عنوان کرد: مدارس و ادارات غرب استان امروز بر اثر ریزگردها تعطیل هستند.

غلامرضا شهبازی افزود: به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تمامی مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های استان سه شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در نوبت صبح تعطیل است. همچنین ادارات و بانک های شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب، دالاهو، اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی و سرپل‌ذهاب تعطیل است.

در استان لرستان نیز با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا، مدارس و ادارات به دلیل گرد و غبار شدید تعطیل اعلام شد.

روابط عمومی استانداری بوشهر نیز عنوان کرد: به دلیل شرایط جوی و آلودگی بیش از حد هوا، ادارات ، مدارس ، داشگاه ها ، در شهرستان های بوشهر، گناوه، دیلم، تنگستان، دشتی و دشتستان امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه تعطیل است. لازمدبه ذکر است، ستگاه های خدمات رسان استان از جمله بانکها، مراکز درمانی، اورژانس، مراکز انتظامی تعطیل نیستند.

اما در استان کردستان مدارس برخی شهرها صبح امروز تعطیل اعلام شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان اعلام کرد: به دنبال هشدار هواشناسی کردستان مبنی بر سطح نارنجی و تداوم آلودگی هوا، سه شنبه ۲۷ اردیبهشت، تمام مدارس شهرستان‌های مریوان، بانه، سقز، سنندج، سروآباد و کامیاران در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار