ابوترابی در گفت‌و‌گو با پانا:

مجلس در اجرای طرح «اصلاح توزیع یارانه‌ها» با دولت همراهی می‌کند

باید به دولت فرصت دهیم تا اشتباهات طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به حداقل برسد/ دولت تدبیر کرده و انبارهای استراتژیک را پر کرده است، مردم نگران نباشند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ضمن اشاره به طرح اصلاح توزیع یارانه‌ها، گفت این کار شجاعانه را مجلس تأیید و مصوب کرده و امروز نیز در راستای اجرای آن با دولت همراهی می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مجلس در اجرای طرح «اصلاح توزیع یارانه‌ها» با دولت همراهی می‌کند

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص طرح اصلاح توزیع یارانه‌ها، اظهار کرد: «وقتی یک سوم گندم دنیا در جنگ اوکراین و روسیه از دست رفت، یک قحطی جهانی بسیار محتمل است و احتمال آن تقریبا ۱۰۰ درصد است که در جهان شاهد آن باشیم.»

وی افزود: «در داخل کشور نیز به لحاظ خشکسالی پیش‌بینی این است که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید گندم کاهش یابد بنابراین این قحطی جهانی است و اکثر کشورهای دنیا مانند آلمان و فرانسه به سمت تخصیص کوپن رفته‌اند تا بتوانند قحطی را مدیریت کنند. لذا ما برای اینکه قاچاق را به حداقل برسانیم و به قشرهای مستضعف کمک کنیم و دلالی و رانت را برداریم، بهترین کار این است که یارانه را به صورت کالابرگ الکترونیک، بین اقشار محروم جامعه توزیع کنیم و دلال و رانتخوار را حذف کنیم.»

این عضو عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: «همچنین قاچاق به کشورهای همسایه نیز باید حذف شود. این کار شجاعانه را مجلس تأیید و مصوب کرده و امروز نیز با دولت همراهی می‌کند. ضرورت داریم و ناگزیریم که این طرح را اجرا کنیم کما اینکه همین امروز آلمان و فرانسه نیز در حال اجرای چنین طرحی هستند بنابراین تجربه جهانی است و ما نیز باید از این تجربه استفاده کنیم.»

وی با بیان اینکه باید با دولت فرصت دهیم تا اشتباهات به حداقل برسد، گفت: «دولت در سه ماه گذشته انبارهای استراتژیک‌ را پر کرده است. از این جهت مردم نگران نباشند. علیرغم اینکه سایر کشورها ۷۰ درصد روغن خوراکی و ۳۵ درصد گندم از دست دادند اما خوشبختانه دولت از ماه‌های پیش تدبیر کرد و انبارهای استراتژیک را پر کرده و از این جهت مردم نگران نباشند.»

خبرنگار:‌ آناهیتا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار