در گفت‌وگو با پانا:

محمد علوی: خستگی دلیل باخت فولاد به استقلال بود

تهران (پانا) - سرپرست فولادخوزستان معتقد است خستگی باعث شده این تیم در اهواز به استقلال ببازد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
محمد علوی: خستگی دلیل باخت فولاد به استقلال بود

سید محمد علوی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شکست فولاد مقابل استقلال گفت: «ما خود را مهیای بازی با استقلال کرده بودیم. اما نیمه اول واقعا شرایط خوبی نداشتیم و آن طور که باید نتوانستیم خوب بازی کنیم. اما با صحبت هایی که در بین دو نیمه شد، تیم جان گرفت و توانستیم نمایش خیلی خوبی داشته باشیم. واقعا مستحق باخت نبودیم. موقعیت‌هایی که آنها بدست آوردند به نحو احسن استفاده کردند. ما متاسفانه هر دو گل را روی ضدحمله حریف خوردیم. از لحاظ آماری شرایط خوبی داشتیم و موقعیت هایی که ایجاد کردیم متاسفانه از دست رفت و نتوانستیم از آنها سود ببریم. اگر توپ های ما گل می شد، حداقل نتیجه مساوی بود. البته فراموش نکنید که انگیزه های دو تیم متفاوت بود. تیم حریف طبیعی بود که می خواست برای اینکه قهرمانی اش مسجل شود، برنده باشد. به همین دلیل خیلی باانگیزه بودند. انگیزه زیاد تیم حریف طبیعی بود و از طرفی هم روند بازی طوری بود که فکر نمی کردیم به آن شکل گل بخوریم.»

وی افزود: «ما از شروع لیگ تا الان استراحتی نداشتیم. بازی‌های پرفشاری را پشت سر گذاشتیم. بازیکنان و مجموعه ما دائم در حال سفر بودند و وقتی برای اینکه ریکاوری بدنی و ذهنی داشته باشیم، واقعا نبود. همین یک ماهی که لیگ تعطیل بود و تیم‌ها در حال عشق و حال و استراحت و ریکاوری بودند، ما داشتیم بدون وقفه بازی می‌کردیم. بازی کردن هر 4 روز یک بار آن هم در گرمای عربستان خیلی به ما فشار آورد. شرایط لیگ ایران با لیگ قهرمانان فرق دارد و قابل مقایسه نیست. تمام تمرین و بازی ما در هوای گرم بوده و در اهواز هم تمرین کردن و بازی کردن سخت‌تر است. ما قبل از بازی با استقلال، در دیدارهای فشرده بازی کردیم. آنها تیم خیلی خوبی دارند و دلیل اینکه تا الان شکستی نداشته اند، انسجام و نظم دفاعی شان است. استقلال تیم قدرتمندی بود اما دلیل اینکه از حریف باختیم فقط و فقط خستگی بود وگرنه از لحاظ کیفیت فنی آنها برتری خاصی نسبت به ما نداشتند.»

سرپرست تیم فولادخوزستان تصریح کرد: «نمی‌خواهم در مورد داوری حرفی بزنم و تاکنون هم صحبتی نکردم اما واقعا بعضی مواقع نمی‌شود چیزی نگفت. قشنگی بازی فوتبال به این است که داور بعضی صحنه‌ها را مدیریت کند و سوت‌های اضافی نزند. اما داور بازی با استقلال واقعا خطاهایی که می‌توانست بازی ادامه پیدا کند را سوت می‌زد و جریان را متوقف می‌کرد. نمی‌گویم اصلا در نتیجه تاثیر داشت یا نه اما واقعا خیلی از خطاها را 60 به 40 به سود حریف سوت زد. این جور سوت زدن‌ها جریان بازی را می‌خواباند.»

سیدمحمد علوی با بیان اینکه بازی با استقلال بدون تماشاگر اعلام شده بود، گفت:«این بازی قرار بود کسی به ورزشگاه نیاید. اما بعد از اینکه گل اول را خوردیم، دیدیم که عده ای از استقلالی ها دارند خوشحالی می‌کنند. نمی دانم از کجا آمده بودند. وقتی آن طور دیدیم در شهر ما خوشحالی می‌کنند، ناراحت شدیم. اگر قرار بود با تماشاگر باشد، این حق هواداران فولاد بود که به ورزشگاه بیایند و از نزدیک بازی تیم شان را ببینند. بازی با تماشاگر شک نکنید می‌توانست یه ما کمک کند. ما فکر می‌کردیم کسی نمی‌آید. این حق را برای فولادی ها هم باید قائل می‌ شدند. البته آقای زرگر و روشنک به عنوان ناظرین مسابقه اصلا روحشان هم خبر نداشت. اینکه چطور این هواداران خودشان را به داخل ورزشگاه رسانده بودند هم جای سوال است. احتمال راه رسیدن به استادیوم زیاد بوده که ما خبر نداشتیم!»

وی با اشاره به کم گل بودن مسابقات لیگ برتر، خاطرنشان کرد: «متاسفانه مربیان دنبال نتیجه گرایی هستند. چون می‌دانند اگر نتیجه حاصل نشود، اخراج خواهند شد. مدیران باشگاه‌ها هم چون باید به مدیران بالادستی جواب پس بدهند، دوست دارند در کمترین زمان ممکن نتیجه بگیرند. به همین خاطر است که مربیان نتیجه را بیشتر از فوتبال بازی کردن و لذت بردن از آن دوست دارند و به آن اهمیت می‌دهند. اکثر مربیان عقب می‌نشینند تا ابتدا گل نخورند. مربیان حاشیه امنیت ندارند. این قدر هزینه‌های تیم سنگین و سرسام آور است که مدیرعامل و هیات مدیره نمی‌تواند در صورت عدم نتیجه گیری پشت مربی را بگیرد. همه از بالا تا پائین تحت فشار هستند و این باعث شده لیگ ما آن طور که باید پویا نباشد. اکثر مربیان محتاط هستند و اول دوست دارند، تیمشان گل نخورد.»

سرپرست فولادخوزستان با بیان اینکه می‌خواهیم فصل را با بهترین نتیجه ممکن به پایان برسانیم، افزود: «تیم ما نتایج خوبی گرفته است و توانستیم به سازماندهی خوبی برسیم. بازی سختی با پیکان داریم. کادر فنی هم تدابیری اندیشیده تا خستگی بازی با استقلال هم از بین برود. بچه‌ها مثل همیشه با غیرت و تعصبی که دارند، انشالله بتوانند 3 امتیاز این بازی را بگیرند. تیم حریف واقعا دونده، جنگنده و پرتلاش است. از نیروی جوانی شان به خوبی استفاده می کنند. ما دوست داریم بهترین رتبه ممکن را بگیریم و همه بازی های خودمان را با برد پشت سر بگذاریم.»

سیمحمدعلوی در خصوص آینده نکونام در این تیم نیز گفت: «هنوز خیلی زود است و تا پایان لیگ 3 بازی باقی مانده است. انشالله بتوانیم این بازی‌های باقی مانده را با قدرت پشت سر بگذاریم، باشگاه با جواد نکونام صحبت‌هایشان را می کند. این تیم با نکونام بهترین نتایج را گرفته است. در آسیا توانستیم به دور حذفی صعود کنیم. شک نکنید که تداوم این همکاری به سود هر دو طرف خواهد بود. با این حال باید ببینیم در هفته های آینده و در پایان لیگ چه تصمیمی می‌گیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار