برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس ایلام

ایلام (پانا) - برگزاری المپیاد ورزشی در دبستان ام کلثوم پس از دو سال شرایط سخت کرونایی حکایت از موج تازه‌ای از شادی و نشاط در بین دانش‌آموزان ایلامی دارد

کد مطلب: ۱۲۷۹۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس ایلام

در این رویداد ورزشی، دانش آموزان علاقمند مقطع ابتدایی این دبستان در رشته های نینجا ، تکواندو ، ووشو ، ژیمناستیک و بازی های بومی به اجرای برنامه پرداختند.

مریم بارانی، مدیر دبستان ام کلثوم، با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب به ورزش در مدارس اهمیت ویژه ای داده شده، افزود: هدف از برگزاری این رویداد ورزشی آشنایی دانش آموزان با انواع ورزش ها و استعدادیابی دانش آموزان بوده است.

وی ادامه داد: در این برنامه ورزشی بر پوشش محلی استان ایلام تاکید شده و بازی های محلی مانند هفت سنگ، طناب کشی ، لی لی جهت آشنایی دانش آموزان انجام گرفت.

وی اظهار کرد: در این رویداد ورزشی ۳۰ دانش آموز ورزشکار در رشته های‌ مختلف شرکت کردند.

بارانی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه مدارس ۲ سال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند، بازی های محلی از یاد رفته و ورزش کمتر شده است. سعی می‌کنیم حال با انجام این برنامه ها بازی های بومی دوباره در جامعه رواج پیدا کند.

بارانی گفت: هدف از برگزاری این برنامه رواج شادی، شور و نشاط و آشنایی با ورزش های مختلف به خصوص بازی های بومی در جامعه بوده است.

لازم به ذکر است فضای مجازی و آموزش‌های مجازی باعث شده است که نوعی سبکِ فعالیتی و آموزشی در کشور ایجاد شود که معضلاتی را نسبت به قبل از کرونا تحمیل کرده است.

با توجه به شرایط خاص استان در خصوص فعالیت های ورزشی دختران و بیماری کرونا و دور بودن طولانی مدت دانش آموزان از مدارس باعث کم تحرکی و تغییر سبک زندگی دانش آموزان شده که در نهایت چاقی و اضافه وزن آنها را بدنبال دارد، اجرای چنین برنامه هایی با هدف حفظ سلامت دانش آموزان و ایجاد شوق، هیجان و انگیزه برای دانش آموزان است.

خبرنگاران پانا : نگار پیری نیا و سانا سرو اندام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار