علیرضا کریمیان در جشنواره ملی سفیران سلامت دانش‌آموزی:

بهترین مکان برای کارفرهنگی، مدرسه و بهترین جامعه هدف برای کار فرهنگی، دانش‌آموزان هستند

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت رسیدن به اهداف مهم سلامت در تمامی زمینه‌ها را نیازمند اهتمام ویژه در فرهنگ سازی دانست و بهترین مکان برای کار فرهنگی را مدرسه و بهترین جامعه هدف برای کار فرهنگی را دانش‌آموز عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بهترین مکان برای کارفرهنگی، مدرسه و بهترین جامعه هدف برای کار فرهنگی، دانش‌آموزان هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، جشنواره سفیران سلامت با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ستاری فر؛معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، میعادفر؛ رئیس اورژانس کشور، عموزاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، گودرزی مدیرکل سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش و برگزیدگان مراقبین سلامت نمونه کشوری و سفیران سلامت برتر کشوری در مدرسه هییت امنایی عدالت منطقه یک شهر تهران برگزار شد.

از آنجا که مدارس به عنوان یکی از مهمترین جایگاه های ارتقای سلامت دانش آموزان در سطح جامعه بوده و از اهمیت بالایی در زمینه فرهنگ سازی برخوردارند به همین منظور؛ جشنواره ملی سفیران سلامت دانش آموزی با شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما» با هدف افزایش سواد بهداشتی و سلامت دانش آموزان برای آگاهی بخشی به جامعه در زمینه سلامتی و تندرستی برگزار شد.

علیرضا کریمیان در این مراسم با اشاره به اینکه تغییر در شرایط زندگی امروز بشر باعث شده تا رشد تکنولوژی و حضور پر رنگ فناوری در زندگی انسان، باعث ایجاد تغییرات متعددی در سبک زندگی او شود اظهار کرد: اگر امروز تکنولوژی در خدمت انسان هست و زمینه آسایش و راحتی انسان را فراهم میکند اما مخاطراتی را نیز در خصوص سلامت جسم و روان به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا طی دو سال گذشته تجربیات ارزشمندی را به واسطه آموزش های مجازی در اختیار قرار داده است خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا از زیست بومی که به آن عادت کرده بودیم به یک زیست بوم جدید و تازه کوچ کردیم و این شرایط دستاوردهای مثبت و منفی فراوانی داشت که از آن ها برای تبدیل تهدید به فرصت در زمینه آموزش و پرورش بهره های زیادی بردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تقویت نظام آموزش مجازی، افزایش استفاده از فناوری‌های نوین و ایجاد فرصت های آموزشی تازه را بخشی از اثرات مثبتی قلمداد کرد که در زمان پاندمی کرونا به دست آمده و همچنین کاهش یادگیری، افت تحصیلی پنهان، چاقی و کم تحرکی و انزواطلبی دانش آموزان را هم بخشی از پیامدهای منفی آن برشمرد.

وی با توجه به اینکه آموزش در هیچ شرایطی تعطیل نبوده و با همت جهادی فرهنگیان عزیز در زیست بوم جدید ادامه داشت افزود: تعطیلی آموزش های حضوری در ایام پاندمی کرونا، اثرات نامطلوبی در جسم و جان و روح فرزندانمان داشت که از جمله این خطرات و پیامدها، بحث افت تحصیلی پنهان دانش آموزان عزیز و در پی آن به مخاطره افتادن بهداشت روانی و عدم فعالیت های حرکتی و تربیت بدنی و احساس تنهایی و انزوا طلبی در میان دانش آموزان بود؛ که با آغاز و ادامه آموزش های حضوری همراه با تلاش های ایثارگرانه مدیران و فرهنگیان فرهیخته، شاهد رفع کامل این موضوع و حفظ سلامت فرزندانمان هستیم.

کریمیان ادامه داد: امروزه با رشد فناوری شاهد سرعت انتشار اخبار و اطلاعات هستیم و این امر موجب می شود تا اطلاعات فراوانی به سوی افراد ارسال شود و ما بدون اینکه مطالعه دقیق و عمیقی داشته باشیم تحت تاثیر افکار؛ ایده ها و اعتقادهای متعدد و مختلف قرار می گیرم که بعضاً ممکن است ریشه های درستی نداشته باشد؛ به همین منظور امروز سبک و سیاق زندگی بشر بسیار متفاوت تر از گذشته است و ضرورت توجه به سلامت بیش از پیش باید مورد عنایت و توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت توجه به سلامت جسمی؛ سلامت روانی؛ سلامت اجتماعی و سلامت معنوی را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: برای رسیدن به اهداف مهم سلامت در تمامی زمینه ها باید با اهتمام ویژه فرهنگ سازی کرد و بهترین مکان برای کار فرهنگی مدرسه و بهترین جامعه هدف برای کار فرهنگی دانش آموز است.

وی دوران تحصیل دانش آموزان را بهترین دوران نوجوانان و جوانان عنوان کرد چرا که در بهترین دورانی هستند که می توانند تحت تاثیر آموزه ها قرار گیرند و امروز این اتفاق مبارک با همکاری بین دستگاهی در کشور ما در حال رخ دادن است.

کریمیان همچنین اضافه کرد: امروز فرهنگ سازی را از مدرسه شروع کرده ایم و جامعه هدف ما دانش آموزانی هستند که امروز در جایگاه دانش آموزی و فردا به عنوان پدران و مادران این جامعه ایفای نقش خواهند کرد و جشنواره ملی سفیران سلامت؛ اقدام هوشمندانه ای است که انشالله در این همکاری فراسازمانی ما هر روز شاهد رشد و پیشرفت و تعالی فرهنگ جامعه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار