محسن هاشمی: ضرورت فعال شدن یارانه مخصوص حوزه فرهنگ دیده می‌شود

تهران (پانا) - محسن هاشمی می‌گوید بهتر است در حوزه فرهنگ هم مانند دیگر مباحث اقتصادی یارانه مخصوصی درنظر بگیرند تا دسترسی مردم به کتاب راحت‌تر صورت بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: ضرورت فعال شدن یارانه مخصوص حوزه فرهنگ دیده می‌شود

محسن هاشمی رفسنجانی عضو سابق شورای شهر تهران و فرزند حجت‌الاسلام علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور در غرفه دفتر نشر معارف انقلاب به بازدید از نمایشگاه کتاب پرداخت.

وی نمایشگاه کتاب امسال را خلوت‌تر از گذشته توصیف کرد و گفت: من صبح به نمایشگاه مراجعه کردم که به نسبت عصر و غروب خلوت‌تر است، اما در مجموع برداشت من این است که نمایشگاه از سال‌های گذشته خلوت‌تر است. شاید یکی از دلایل این موضوع قیمت بالای کتاب باشد. به همین دلیل مردم به سبک سابق خرید نمی‌کنند. از طرف دیگر به دلیل برگزاری نمایشگاه مجازی و ارسال رایگان کتاب مردم از فروشگاه مجازی بیشتر استقبال ‌می‌کنند. اما در مجموع حال و هوای نمایشگاه خوب است.

هاشمی در خصوص حل مشکل گرانی کتاب افزود: در حال حاضر دولت سیاست حذف یارانه‌ها را دنبال می‌کند. سعی دولت بر این است که به جای اینکه یارانه را به جای اینکه به تولید کننده برساند، به مصرف کننده بدهد. با توجه به این سیاست طبیعتاً باید به مردم هزینه‌ای برای دریافت کتاب اختصاص پیدا کند، اگر با سیاست فعلی حرکت کنیم، مردم کم‌کم به کتاب الکترونیکی رجوع می‌کنند. البته هنوز قبول کتاب مجازی برای مردم سخت است. در نتیجه فکر می‌کنم بهتر است در حوزه فرهنگ هم همان کاری که در رابطه با موادغذایی انجام دادند، صورت بگیرد.

وی نمایشگاه کتاب را از اثرگذارترین رویدادهای فرهنگی توصیف و تاکید کر: هر موضوعی در حوزه فرهنگ و خصوصاً کتاب از دیگر موضوعات جامعه اثربخشی بیشتری دارد.

محسن هاشمی در ادامه به ذکر علاقمندی‌های خود در حوزه کتاب پرداخت و گفت: در حال حاضر بیشتر به تاریخ معاصر و تاریخ کشورها علاقه دارم. اخیراً هم در موضوعات اقتصادی مطالعه دارم. در دوران جوانی رمان‌های تخیلی مطالعه می‌کردم. از نویسندگان ایرانی هم بیشتر کتاب‌های جلال آل احمد و سیمین دانشور، شهید مطهری و دکتر شریعتی را مطالعه می‌کردم.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار