مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

اردوهای پیشتازان در تربیت نسل توانمند و آگاه موثر است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش وپرورش استان فارس در بازدید از روند برگزاری اردوی پیشتازان گفت حضور دانش‌آموزان در اردوهای پیشتازان تاثیر زیادی در تربیت نسل توانمند و آگاه دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای پیشتازان در تربیت نسل توانمند و آگاه موثر است

محمد خلیل عسکری در جمع دانش‌آموزان پیشتاز گفت: بسیار خرسندم که توانستم در جمع شما دانش‌آموزان پیشتاز مرودشت شرکت کنم و از نزدیک شاهد فعالیت‌ها و آموزش‌های شما باشم.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: اکنون شما بهترین وتاثیرگذارترین روزهای زندگی خود را در پیش‌رو دارید و باید از این ایام به نحو شایسته‌ای استفاده کنید و کسب مهارت‌های سودمند این کارگاه‌ها در زندگی آینده شما بسیار تاثیرگذار است.

ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی، زمینه‌سازی برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان است

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس نیز در این بازدید افزود: قطعا با بهره‌گیری هرچه بیشتر از مربیان برجسته و پرتلاش سازمان دانش‌آموزی که همه توان و همت خود را صرف مهارت‌آموزی و هدایت شما دانش‌آموزان به سمت موفقیت و حیات طیبه را به کار بسته‌اند، می‌توان گام‌های مستحکمی برای ساخت آینده‌ای روشن‌تر برداشت.

مرتضی کریمی افزود: تربیت دانش‌آموزانی توانمند و آگاه، یکی از اهداف بسیار مهم در آموزش و پرورش است که با حضور در همین کارگاه‌ها و شرکت در برنامه‌های پیشتازان تا حد بسیار زیادی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سند تحول برای متربی ۵ ویژگی «کارآمدی، اثربخش بودن، یادگیرنده بودن، عدالت‌محور و متدین بودن و مشارکت‌جویی» تعریف شده است که هر یک کارکرد خاص خود را در مسیر رشد تمام ساحتی دانش‌‍آموزان دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، در ادامه به تشریح اساسنامه سازمان پرداخت و آن را یکی از مترقی‌ترین اساسنامه‌های آموزش‌و‌پرورش دانست که متناسب با نیاز امروز جامعه است.

وی گفت: در سازمان هر فعالیت و کاری باید مبتنی بر هدف باشد و ما دو هدف اصلی داریم که زمینه‌سازی و بسترسازی برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان و مشارکت فعال دانش‌آموزی در نقش آفرینی است.

سازمان دانش‌آموزی، بسترساز تربیت است؛ کریمی بسترسازی را امری مهم برشمرد و تاکید کرد: اگر در نتیجه این بسترسازی دانش‌آموز به خودتربیتی و خودمدیریتی برسد اهداف سند تحول محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ایجاد سه ویژگی انرژی، امید و ابتکار را برای نوجوانان و جوانان مهم می‌دانند، افزود: ما در سند تحول سازمان‌ دانش‌آموزی که مهم‌ترین عامل تدوین سند تحول سازمان، تذکرات مقام معظم رهبری بود، تمام ابعاد تربیتی و ساختار تحقق آن را لحاظ کرده‌ایم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی شهرستان مرودشت در حاشیه برگزاری اردوی ۵ روزه با نام جشنواره اردوی پیشتازان سازمان دانش‌آموزی گفت: در این اردوی ۵ روزه دانش‌آموزان آموزش‌های تشکیلاتی را فرا گرفتند و به مرحله اجرا گذاشتند.

ابوطالب رحیم‌پور گفت: این اردو با حضور همه مدارس تشکیلاتی و منتخب شهرستان و مربیان تشکیلاتی، برگزار شد به طوری که در مجموع 2 هزار نفر دانش‌آموز و ٣٠٠ مربی در این اردوی چند روزه با زمان‌بندی مشخص و معین در اردو شرکت داشتند.

رحیم‌پور گفت: آموزش مهارت‌های زندگی از مهمترین مواردی است که دانش‌آموزان با گذراندن آن می‌توانند مشکلات احتمالی پیش آمده را حل کنند و به کاهش استرس در زندگی آنها کمک می‌کند و ما در این اردو سعی کردیم همه این موارد در نظر بگیریم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی شهرستان مرودشت ادامه داد: حضور مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز در این اردو جان تازه‌ای به سازمان دانش‌آموزی داد و بعد از گذشت تقریبا دو سال باعث ایجاد انگیزه در مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی شد.

وی گفت: هدف از این اردوها تشریح و توجیه و تبیین باز مهندسی تشکیلات پیشتازان که باید از امسال در مدارس اجرایی شود است که ما یک بازبینی از عملکرد مربیان در طول این مدت داشته باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: آیلین شفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار