معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

طرح نماد لازمه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز است

ملارد(پانا) - معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در اختتامیه یاریگران زندگی بیان کرد متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در میان جامعه افزایش یافته است و طرح نماد می‌تواند با افزایش آسیب‌های اجتماعی مقابله کند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد لازمه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز است

مهسا سلیمانی، معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، در آیین اختتامیه یاریگران زندگی بیان کرد: چندین سال پیش در سطح مدارس، آموزش و پرورش وجود داشت، اما آنچه نیاز دانش‌آموزان امروز است لازم است توجه به موضوع پرورش مطرح شود چرا که بعد از کرونا شاهد رشد روزانه آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان در مناطق استان هستیم.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در رابطه با آسیب‌های اجتماعی به تصویب رسید، طرح ملی نماد بود که این طرح در سطح کشور، نمایندگانی که می‌‌توانند به دانش‌آموزان کمک کنند را به یاری آموزش و پرورش می‌فرستد.

سلیمانی افزود: با توجه به آسیب‌های اجتماعی نقش مدیران و مشاوران بسیار پررنگ شده است و مدرسه مکانی به عنوان شناسایی و ارجاع دانش‌آموزان مورددار است، دو برنامه در این طرح وجود دارد که شامل غربالگری دانش‌آموزان به صورت کلی و شناسایی نشانگان محور است که در آن مدیر مدرسه دانش‌آموزی را که فوریت در مورد او مطرح است در سامانه معرفی می‌کند، دسترسی‌ها در سامانه نماد محدود است ضمن اینکه مواردی را ارجاع می‌دهد که به صورت سیستماتیک است و مشکلی برای دانش‌آموز پیش نمی‌آید. بیماری‌های خاص در سامانه ثبت نمی‌شود ولی با ثبت تلفنی امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: طبق قانون حمایت از اطفال یکی از ارگان‌هایی که دخیل است آموزش و پرورش است و موضوع آسیب‌های اجتماعی متاسفانه وجود دارد، اما نقطه امیدی که است ارجاع دادن سریع دانش‌آموز برای پیشگیری است و مدیری که موارد فوریت را گزارش می‌دهد باید در ارزش‌یابی مدیران تاثیرگذار باشد و امتیازی برای این فعالیت در نظر گرفته شود.

همچنین طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش ملارد، در آیین اختتامیه یاریگران زندگی و مراسم تقدیر از مشاوران و مراقبین سلامت مدارس در جمع مشاوران و مربیان برتر و ضمن تقدیر و تشکر از مدارس و مدیران فعال گفت: در یک سال گذشته فعالیت در حوزه پرورشی، سلامت و مشاوره و انجام طرح یاریگران بسیار سخت بود اما همکاران با تلاش و مجاهدت این طرح را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دادند.

وی ادامه داد: موفقیت‌های بدست آمده در حوزه کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی بسیار امیدوارکننده است و با حمایت سایر نهادهای شهرستان از اجرای طرح یاریگران زندگی توسط آموزش و پرورش ، قطعاً نتایج بهتری هم خواهد داشت.

رضایی‌فر خاطرنشان کرد: تقدیر از همکاران تلاشگر حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش، موجبات افزایش انگیزه فعالیت بیشتر و مفیدتری را برای فرهنگیان فراهم می‌سازد و این یکی از برنامه‌های مورد اهمیت در آموزش و پرورش ملارد است.

دانش‌‌آموز خبرنگار: طاهره حضرتقلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار