وزیر ارتباطات تاکید کرد؛

حذف امضاهای طلایی با راه‌اندازی «پنجره واحد خدمات دولت هوشمند»

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه واحد خدمات دولت هوشمند در آستانه بهره‌برداری است، شفافیت، حذف امضاهای طلایی، مردمی شدن دولت و تسهیل کار مردم از مزیت‌های آن برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
حذف امضاهای طلایی با راه‌اندازی «پنجره واحد خدمات دولت هوشمند»

عیسی زارع‌پور در پست اینستاگرامی خود نوشت: در هفته ارتباطات و در آستانه روز جهانی ارتباطات هستیم. روزی که فصل مشترک حوزه رسانه و حوزه ارتباطات است. از همین جا این هفته را به همه اهالی رسانه و همچنین همکاران خودم در حوزه ارتباطات تبریک می‌گویم و از تلاش‌های پیدا و پنهان آنها قدردانی می‌کنم.

وی افزود: روز گذشته به همین مناسبت در جمع اعضای شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات و تعدادی خبرنگاران حضور یافتم تا با آنها گپ و گفت صمیمانه‌ای داشته باشم. برای‌شان گفتم که وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم برنامه‌های بزرگی پیش رو دارد که تحقق آنها بدون حضور و همراهی اهالی روابط‌عمومی و رسانه ممکن نیست.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: درباره ماموریت‌های مهم وزارت ارتباطات در این دوره هم گفت‌وگو کردیم. ماموریت مهم ما در این دوره توسعه فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات جدید و به تبع آن افزایش کیفیت زندگی مردم است.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: بدیهی است که اقدامات بزرگ نیاز به تبیین مضاعف دارد و اصحاب رسانه و اهالی روابط‌عمومی باید دستاوردهای کشور را به روشنی برای مردم تبیین کنند تا نقطه ابهامی باقی نماند. البته این به معنای ندیدن مشکلات و ایرادها نیست، چرا که رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم در حکم چشم‌های بیدار و ناظر بر عملکرد دولت هستند و رسالت آنها نقد منصفانه و تذکر به موقع کاستی‌هاست.

وی گفت: به دوستان روابط‌عمومی و رسانه گفتم که اجرای شبکه ملی اطلاعات و طرح شبکه فیبرنوری تا درب منازل و محل کسب و کارها آرزوی چندین‌ساله و از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت ارتباطات است که به سرعت پیش می‌رود.

زارع‌پور افزود: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند نیز در آستانه بهره‌برداری است و تاکنون ۱۰ دستگاه به آن متصل شده‌اند. در این پنجره احراز هویت اشخاص به صورت آنلاین و در کسری از دقیقه انجام می‌شود و نیاز به تکرار هویت مجدد در دفعات بعدی ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه سال جاری، تمام دستگاه‌ها باید تا شهریورماه پنجره واحد خدمات خود را راه‌اندازی و حداقل یک سوم از خدمات خود را از این طریق و به صورت کاملا غیرحضوری و برخط ارائه کنند. پس این مسئله باید تبدیل به مطالبه عمومی شود و رسانه‌ها از دستگاه‌هایی که خدمات خود را در این پنجره ارائه نکردند مطالبه و پیگیری کنند.

وزیر ارتباطات افزود: شفافیت، حذف امضاهای طلایی، مردمی شدن دولت و تسهیل کار مردم از مزیت‌های پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است. وزارت ارتباطات برنامه‌های ویژه‌ای هم در حوزه فضایی دارد؛ برنامه‌های متعددی برای توسعه ماهواره‌ها و ماهواره‌برهای بومی و نیز توسعه خدمات فضاپایه که به مرور اخبار خوش آن اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار