اسلامی: ارتقای جایگاه کارآفرینان اشتغال پایدار را خلق می‌کند

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه قدرت خلق محصول با ظرفیت طراحی و مهندسی، رمز موفقیت کارآفرینی است، گفت با ارتقای جایگاه کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان، اقتصاد دانش‌بنیان با حداقل آسیب‌پذیری، اشتغال پایدار را خلق می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اسلامی: ارتقای جایگاه کارآفرینان اشتغال پایدار را خلق می‌کند

محمد اسلامی در چهاردهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور خطاب به این کارآفرینان و مدیران اشتغالزا، گفت: ارزش و قدر برخی از واژه‌های پرتکرار به‌ درستی بیان نمی‌شود که یکی از این واژه‌ها کارآفرینی است.

وی ادامه داد: کارآفرین در معنای واقعی کلمه فدا شونده و عاشق است، یعنی توقعی ندارد و عاشقانه خودش را در مسیر مهم کارآفرینی قرار می‌دهد.

معاون رئیس‌ جمهور در خصوص ویژگی‌ها و اهداف کارآفرینان خاطرنشان کرد: یک کارآفرین و مدیر اشتغالزا به دنبال منفعت شخصی نیست؛ اگر منفعت را در نظر بگیرد در این مسیر نمی‌تواند گام بردارد. کارآفرینان مقابل همه سختی‌ها و ناملایمات مقاوم هستند؛ این یک اصل بنیادی است.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به چند دهه فعالیت در مسوولیت‌های دولتی اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف به‌عنوان مدیر دولتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته‌ام. برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها همواره تلاش بسیار زیادی داشتیم‌ و فراز و نشیب‌های فراوانی را در مسیر دیدیم. بخصوص زمانی که می‌خواستیم در زمینه فناوری‌های سطح بالا (High-tech) کاری انجام بدهیم.

وی اظهار داشت: در مقطعی تصمیمی در نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته و در حکمی به بنده ابلاغ شد تا صنعت هواپیماسازی کشور را ایجاد کنم. کاری که با توجه به امکانات محدود بسیار طاقت‌فرسا بود و باید از صفر شروع می‌کردیم.

اسلامی ادامه داد: باید طوری طراحی و سازمان‌دهی می‌کردیم که بتوانیم سه جبهه را همراه داشته باشیم. یکی از آن‌ها باور جامعه و مردم بود، بحث دیگر جلب باور و اعتماد مسوولان و دیگر موضوع مهم، تعریف سازوکار یارگیری برای انجام کار تیمی بود که از شایستگی‌های لازم برخوردار باشند. اگر بخواهیم این سه جبهه را در مسیر همراه خود ببینیم، لازمه آن ایجاد یک جریان است که در یک مسیر مولد و بادوام با رعایت استانداردهای بین‌المللی سازوکار مورد نیاز فعالیت را ایجاد کند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایجاد یک جریان صحیح و هدفمند، در مسیر رسیدن به هدف، با تمرکز اصلی بر مدار نیروی انسانی متعهد و برخوردار از دانش و ظرفیت لازم، انرژی زیادی را می‌طلبد.

وی افزود: با همان سازوکار، صنعت هواپیماسازی در مسیر پیشرفت و ترازی قرار گرفت که هواپیماهای مافوق صوت، تولید، عرضه و بهره‌برداری می‌شود. در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین نیز باوجود تحریم‌های سخت و طاقت‌فرسا امروز در جمع برترین‌های دنیا هستیم.

معاون رئیس‌ جمهور رمز موفقیت در کارآفرینی به‌ویژه گستره محصولات دانش‌بنیان را ایجاد ظرفیت برای قدرت خلق محصول دانست و تأکید کرد: باید بتوانید قدرت خلق محصول با ظرفیت طراحی و مهندسی داشته باشید. این چیزی است که از نبود آن در صنایع رنج می‌بریم. اگر بتوانیم قدرت خلق محصول را با روش فوق محقق کنیم، همان فرصتی است که برای نیروی نخبه و دانشی ایجاد خواهیم کرد ظرفیت طراحی و مهندسی که بتواند فناوری روز را به کار بگیرد و ارتقای محصول بادوام را توسعه بدهد. این فرایند روز به روز مشتری وفادار را برای محصولات جذب می‌کند.

اسلامی تأکید کرد: وقتی جایگاه کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقا پیدا کند، در کنار این مهم، اقتصاد دانش‌بنیان با حداقل آسیب‌پذیری، اشتغال پایدار را خلق خواهد کرد و جذب نخبگان کشور را به همراه می‌آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار