استاندار قزوین:

هیچ انسان منصفی رأی بر ادامه روند ساختار اقتصادی سابق نمی‌دهد

قزوین(پانا)-استاندار قزوین گفت هیچ فرد منصفی رأی بر ادامه روند ساختار اقتصادی سابق نمی‌دهد و به این نتیجه رسیده‌ایم که ساختار سابق به ضرر مردم و به نفع تولید‌کنندگان خارجی و همچنین رانت بود.

کد مطلب: ۱۲۷۹۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هیچ انسان منصفی رأی بر ادامه روند ساختار اقتصادی سابق نمی‌دهد

به گزارش روابط عمومی استان قزوین محمدمهدی اعلایی، صبح یکشنبه در جلسه تجمیعی تنظیم بازار که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته برای بازار در استان قزوین تا به امروز قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه طبیعتاً کار در این سطح حتماً دارای مشکلاتی خواهد بود، افزود: طبیعتاً تغییر یک ساختار معیوب یارانه‌ای نیاز کشور بود و بر همین اساس نیز عملکرد استان مناسب بوده است.

استاندار قزوین بیان کرد: این اقدام همه برنامه دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور نیست بلکه دولت برنامه بسیار جدی و زیادی برای تغییر ساختار اقتصادی در حوزه بانکی و مالیاتی دارد.

این مسئول تصریح کرد: با اقدامات دولت در حوزه تغییر ریل و ساختار اقتصادی امیدواریم همچنان مشابه اقدام دولت در حوزه مدیریت بیماری کرونا شاهد مدیریت و موفقیت دولت در حوزه اصلاحات اقتصادی باشیم.

اعلایی بیان کرد: تغییر ساختار اصلاح اقتصادی کشور خواسته اصلی مردم بود و دولت نیز بر اساس همین نگاه و رأی مردم در ماه‌های ابتدایی این تغییر را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: هیچ انسان منصفی رأی بر ادامه روند ساختار اقتصادی سابق نمی‌دهد و همه به این نتیجه رسیده‌ایم که ساختار سابق به ضرر مردم و به نفع تولید کنندگان خارجی، به نفع قاچاق و همچنین رانت بود.

استاندار قزوین ادامه داد: برای تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی و واحدهای صنفی تلاش شود و اجازه ندهیم در آینده‌ای نه چندان دور در این حوزه به مشکل بر بخوریم.

اعلایی گفت: بانک‌ها باید از امروز به دنبال تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی باشند و این کار دارای اهمیت بسیار بالایی است.

مقام عالی دولت در استان قزوین با اشاره به مشکلات موجود در حوزه نهاده مرغ عنوان کرد: برای تأمین نهاده‌های مرغداری‌ها در کنار این واحدها هستیم تا با کمک و حمایت از اتحادیه‌ها این دوره گذار را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی گفت: یکی از معضلات روزهای نخست مشکل سردخانه‌ها بود اما با همتی که در مدیران استان بود ظرفیت سردخانه‌های استان در اختیار مدیریت استان قرار گرفته و نه تنها نگرانی در این بابت نداریم بلکه مشکلی برای ذخیره سازی کالاهای مصرفی مورد نیاز مردم نداریم.

اعلایی اظهار کرد: استان ابتکار خوبی در ذخیره سازی دام زنده در پیش گرفته تا در واحدهای صنعتی دام، امکان خرید زنده دام و نگهداری توسط دامداران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های ما در حوزه شیر است، تصریح کرد: چهار برابر شیر مصرفی استان در قزوین تأمین می‌شود و نیاز است ظرفیت‌های لازم برای ذخیره سازی و همچنین صادر به استان‌های دیگر فراهم شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: در حوزه قیمت نان واقعی سازی نشده و دولت هم چون عموم مردم نیازمند نان هستند قصدی برای این کار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: احتمال اینکه مصرف خانوارها بیشتر به سمت نان برود زیاد است و از سویی جامعه زیادی از کارگران وارد شده به استان نیز از نام استفاده کند شاهد افزایش مصرف نان خواهیم بود که باید فکری برای آن بشود.

اعلایی با بیان اینکه نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها باید با سرعت پیگیری شود، تصریح کرد: نظارت روزانه بر نانوایی‌ها باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بسیج و گروه‌های جهادی باید برای نظارت بر بازار مخصوصاً نانوایی‌ها استفاده شود، بیان کرد: استفاده از گروه‌های جهادی اثر بسیار مثبتی برای کاهش تصادفات در ایام نوروز داشت و بدون شک در این عرصه نیز می‌توان از این تجربه خوب استفاده کرد.

مقام عالی دولت ادامه داد: تمام نانوایی‌های استان باید روزانه و حتی در روز چندین بار مورد بازرسی و پایش قرار بگیرند و از سویی نباید اجازه عرضه نان یارانه‌ای در سوپرمارکت‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: در حوزه کالاهای تعزیراتی نیز برنامه ریزی لازم برای عرضه کالاهای کشف شده صورت بگیرد و باید این کالاهای کشف شده بلافاصله به شبکه توزیع بازگردد.

اعلایی عنوان کرد: نظام نظارتی ما نباید فقط به این پنج کالا محدود شود بلکه نه تنها نباید اجازه افزایش قیمت کالاهای دیگر باشیم و از سویی نباید قیمت خدمات نیز در استان افزایش یابد.

وی افزود: باید در نظام نظارتی به شدت با تورم انتزاعی که در حال شکل گیری است برخورد شود تا با هر برخورد نامتعارف در حوزه کالاها به طور جدی برخورد شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: نباید اجازه دهیم برخی با سوءاستفاده از شرایط موجود مانع اصلاح ساختار اقتصادی کشور شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار