وزیر امور خارجه: روابط تهران و پکن راهبردی است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه روابط تهران و پکن را رهبردی خواند و بر نقش دیپلماسی پارلمانی در چارچوب گروه دوستی پارلمانی ایران و چین تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر امور خارجه:  روابط تهران و پکن راهبردی است

نشست هم‌اندیشی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین و پاکستان با حضور رییس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، همچنین وزیر امور خارجه و معاونان اقتصادی و کنسولی و مسوولان ارشد وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان پس از شنیدن نظرات نمایندگان، روابط تهران و پکن را راهبردی خواند و با تأکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در چارچوب گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، آخرین وضعیت روابط تهران - پکن و رویکرد ایران در اجرای نقشه راه روابط با چین را توضیح داد.

احمد امیرآبادی فراهانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین نیز در این نشست با قدردانی از توجه وزیر امور خارجه به نقش مجلس و نمایندگان مردم در نظارت بر جریان اصلی روابط سیاسی به‌ویژه روابط جمهوری اسلامی ایران با چین بر حمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و چین از روند روبه رشد روابط همه جانبه با چین تأکید کرد.

در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جنبه‌های مختلف روابط اقتصادی کشورمان با چین و پاکستان و آخرین وضعیت بازارچه های مرزی ایران و پاکستان را بیان کرد و به سوالات نمایندگان مجلس در این باره پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار