سنگ، کاغذ، قیچی؛ ماجرای عجیب یک پرسپولیسی در لیگ بیست و یکم

تهران (پانا) - روند بازی‌های وحید امیری در این فصل شکل عجیبی داشت؛ او اول ستاره بود، بعدا کم‌فروغ شد و در نهایت نتوانست فصل را به پایان برساند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
سنگ، کاغذ، قیچی؛ ماجرای عجیب یک پرسپولیسی در لیگ بیست و یکم

به گزارش خبرورزشی، در میانه‌های فصل جاری و زمانی که وحید امیری به‌طور فشرده برای پرسپولیس و تیم‌ملی به زمین می‌رفت، خیلی‌ها پیش‌بینی این اتفاق را می‌کردند که او تحت فشار این بازی‌ها دچار مصدومیت شود. اتفاقی که بالاخره رخ داد و ملی‌پوش ۳۴ ساله پرسپولیس با مصدومیت شدیدی از ناحیه کمر مواجه شد.

وحید امیری سال ۱۴۰۰ را با سلامتی به پایان برد اما بدشانسی‌های او دقیقا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد. اگرچه در آخرین هفته‌های سال ۱۴۰۰ هم این ستاره پرسپولیس و تیم‌ملی به‌وضوح از روزهای اوجش فاصله داشت و دیگر از نمایش‌های درخشانش در هفته‌های آغازین فصل خبری نبود. امیری در فصل جاری لیگ برتر ۲۲ بار در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار گرفت و مجموعا ۲۰۶۹ دقیقه برای این تیم بازی کرد. حاصل کار او در این بازی‌ها یک گل، ۳ پاس گل و یک‌بار انتخاب به‌عنوان بازیکن برتر میدان بود. او در جام حذفی هم مقابل ذوب‌آهن زننده یکی از ۳گل تیمش بود و البته میزان تأثیرگذاری‌اش در بازی‌های پرسپولیس به این گل‌ها و پاس گل‌ها محدود نمی‌شد. امیری بارها تغییر پست داد و در هر نقطه‌ای از زمین که پرسپولیسی‌ها به مشکل می‌خوردند، بار این تیم را به دوش می‌کشید.

همین اتفاق عینا در تیم ملی هم رخ داد و امیری ۳۴ ساله در پست‌های مهاجم، دفاع چپ و هافبک نفوذی چپ و راست برای تیم ملی بازی کرد. آخرین بار که وحید امیری توانست یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای و کامل انجام بدهد روز ۲۶ اسفند گذشته بود که او در دربی بزرگ تهران تا پایان در زمین بود اما چنان که ذکر شد دوران افت را سپری می‌کرد و در جمع ستاره‌های موفق دربی قرار نگرفت. یک هفته بعد امیری در سئول برای تیم ملی به میدان رفت اما مصدومیت به او اجازه نداد تا پایان بازی با کره‌جنوبی در زمین باقی بماند. او با مصدومیت از ناحیه کمر به ایران برگشت و در بازی با لبنان غایب بود. پیگیری روند بهبودی و درمان این مصدومیت حدودا ۵۰روز به طول انجامید و مصدومیتی که در بازی تیم ملی گریبان امیری را گرفته بود، او را از ۲بازی لیگ و یک بازی جام‌حذفی محروم کرد.

پرسپولیس در همان روزهای غیبت امیری از جام حذفی کنار رفت و در لیگ هم به هوادار مساوی داد. یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس آنقدر به این بازیکن وابسته بودند که سرمربی سرخپوشان نتوانست تا بهبودی کامل او صبر کند و در همان نیمه اول بازی با ذوب‌آهن شماره ۱۹ تیمش را به زمین فرستاد. امیری که دقیقا بعد از ۴۶ روز به زمین برگشته بود حدود ۵۰ دقیقه دوام آورد و قبل از سوت پایان بازی در فولادشهر مجبور به ترک زمین شد. مصدومیت شدید از ناحیه مهره‌های ۴ و ۵ کمر، امیری را مجبور کرد زیر عمل جراحی قرار بگیرد و ۲۰ روز قبل از پایان لیگ برتر راهی استراحتی ۳ ماهه شود. پزشکان معالج امیری تأکید دارند که او تا جام‌جهانی قطر که دقیقا ۶ماه دیگر آغاز می‌شود، آماده بازی خواهد شد. اما غیبتش در این روزهای حساس پایان فصل اتفاق تلخی برای پرسپولیسی‌ها بود و برای تیم دوم لیگ بسیار گران تمام شد. امیری هم‌اکنون در جدول بازیکنان لیگ با میانگین نمره ۷.۰۹ سومین بازیکن برتر پرسپولیس و دوازدهمین بازیکن برتر لیگ محسوب می‌شود؛ آن هم با وجود افتی که در آخرین روزهای قبل از مصدومیت گریبانگیرش شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار