نوری: پژوهشسراها به خانه‌های خلاق تبدیل شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۶۸۰ پژوهشسرا در سطح کشور تاکید کرد باید پژوهشسراها به خانه‌های خلاق تبدیل شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نوری: پژوهشسراها به خانه‌های خلاق تبدیل شوند

یوسف نوری در روند بازدید از پژوهشگاه رویان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آشتیانی اظهار کرد: در محضر مقام معظم رهبری از قله‌های علم و فناوری نام بردم. با توجه به نامگذاری سال، اقتخار می‌کنیم مرحوم کاظمی آشتیانی ما را در اوج و قله سلول‌های بنیادین در جهان قرار داد و معلم بود همچنین شهید تهرانی مقدم چندین اختراع داشت و قارغ التحصیل دانشگاه رجایی بود.

وی افزود: شهید‌رجایی و شهید باهنر نیز که پایه گذار امور تربیتی بودند، معلم بودند. این افراد قله های معلمی هستند و معلمان بر گردن ما حق دارند.

نوری بیان کرد: با توجه به نامگداری سال باید کارهای فناورانه انجام دهیم و این کارها را از دوره ابتدایی آغاز کنیم. این بذر باید در دوران کودکی کاشته شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بستر و زمینه را باید فراهم کنیم و برگزاری جشنواره‌های معلمی و دانش‌آموزی الزامی است تا مردم در جریان اتفاقات قرار بگیرند.

وی ادامه داد: ما نیز در سند تحول بنیادین راهکارهای مختلفی داریم؛ مکلف شدیم موزه علم را راه‌اندازی کنیم ۶۸۰ پژوهشسرا و ۲۳ میلیون نوآموز داریم.

نوری پیشنهاد داد باید مانند چهره‌های ماندگار کاری برای تجلیل از معلمان تاثیرگذار انجام دهیم باید پژوهشسراها به خانه‌های خلاق تبدیل شوند. در مناطق کمتر برخوردار نیز باید توجه کنیم تا این امر صورت پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان بر حضور آموزش و پرورش در جامعه دانش‌بنیان و حضور دانش‌آموزان در پژوهشگاه رویان تاکید کرد‌.

گفتنی است یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش صبح امروز از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی بازدید کرد. در این بازدید، حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی و عبدالحسین شاهوردی، رییس و جمعی از معاونین پژوهشگاه رویان، وزیر آموزش و پرورش را همراهی می کردند.

وزیر آموزش و پرورش ابتدا از ساختمان سلول درمانی و پزشکی بازساختی بازدید کرد و با دانش آموزان و دبیرانی که در مرکز آموزشی سلول‌های بنیادی برای دیدار و آشنایی با این مرکز حضور داشتند، گفت و گو کرد.

در ادامه این بازدید، نوری از پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان بازدید کرد و در جریان این بازدید حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی، خلاصه ای از مهم ترین فعالیت های این پژوهشکده را تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار