نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

بهبود وضع اقشار آسیب‌پذیر؛ ثمره طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها

اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها بسیار ضروری است/ اقدام دولت منطقی است/ خیال مردم راحت باشد، اقلام اصلی کشور قطعا کنترل و مدیریت خواهد شد

تهران (پانا) - نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها قطعا اقشار کم‌درآمد وضع بهتری پیدا خواهند کرد و جلوی این همه قاچاق که چیزی حدود ۵۰ درصد کالاها خارج از دسترس مردم توزیع می‌شود گرفته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بهبود وضع اقشار آسیب‌پذیر؛ ثمره طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها

بیژن نوباوه وطن در گفت‌وگو با پانا درباره اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی دولت سیزدهم اظهار داشت: «طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک طرح بسیار بسیار ضروری برای کشور است. اگر ما این کار را ۵ یا ۱۰ سال قبل انجام می‌دادیم آسیب‌های آن به مراتب کمتر از الان بود و این مشکلاتی که الان داریم را نداشتیم؛ چرا که دولت برای ارز مورد نیاز برخی نهاده‌ها که ما می‌گوییم حداکثر ۳۰ تا ۴۰ درصد به جیب مردم رفته است پول چاپ کرده و به جامعه ریخته است و باعث نقدینگی و تضعیف پول ملی شده است.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «یکبار برای همیشه دولت باید این کار را انجام دهد. اقشار آسیب‌پذیر در جامعه ما دهک‌های خاصی هستند که با ۴۰، ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومان نمی‌توان به این افراد کمک کرد. رقم باید افزایش یابد، باید چند صد هزار تومان به این افراد کمک شود که بتوانند روی پای خود بایستند و در عین حال ما از محل صرفه‌جویی قاچاق نهاده‌ها، سوخت و کالاهایی که نسبت به بیرون مرز ارزان است، بتوانیم منابع را تامین کنیم.»

وی افزود: «سال‌هاست که دولت روی این طرح برنامه‌ریزی کرده است اما اجرایی نشده است. اما کاری که اکنون دولت انجام می‌دهد بسیار منطقی است و نسبت به اقشار آسیب‌پذیر تضییعی صورت نخواهد گرفت.»

نوباوه وطن گفت: «قطعا اقشار کم‌درآمد وضع بهتری پیدا خواهند کرد و جلوی این همه قاچاق که چیزی حدود ۵۰ درصد کالاها خارج از دسترس مردم توزیع می‌شود گرفته خواهد شد و چاره‌ای هم جز این نیست.»

نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «ممکن است در ابتدا مشکلاتی بر اثر جو موجود به وجود بیاید ولی قطعا این کار در آینده به نفع کشور خواهد بود.»

وی تاکید کرد: «خیال مردم راحت باشد، اقلام اصلی کشور قطعا کنترل و مدیریت خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار