با حضور سخنگوی وزارت آموزش و پرورش؛

طرح بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان کلید خورد

زاهدان (پانا) - طرح کشوری بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان صبح امروز با حضور صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان کلید خورد

صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه این طرح که با حضور مسئولان استانی، دانش آموزان و جمعی از فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان در دبستان استقلال در حاشیه شهر زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: سیاست نخست آموزش و پرورش، اجرای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است.

وی افزود: دولت سیزدهم، دولتی مردمی است و سیاست این دولت نیز مردمی سازی همه فعالیت‌ها و برنامه هاست.

ستاری فرد ادامه داد: توجه به مناطق محروم، مرزی و عشایری نه فقط در کلام، بلکه در مقام عمل و مصداق، برنامه اصلی دولت و خاصه وزارت آموزش و پرورش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، اجرایی سازی سند تحول بنیادین، مهمترین هدف در آموزش و پرورش است.

ستاری فرد خاطر نشان کرد: بر این اساس، فراگیری مهارت‌های زندگی، جسمی و حرکتی و شغلی در مدارس، سرلوحه کاری وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین، ساحت زیستی و بدنی است که هم به چگونه زیستن دانش آموزان و هم به بهتر زندگی کردن آنان توجه دارد.

ستاری فرد با بیان اینکه اجرای طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان در راستای تحقق ساخت زیستی و بدنی قرار دارد، اظهار کرد: برای اجرای این طرح، ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و امیدواریم با کمک‌های مالی خیرین و حمایت نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه این طرح را به نحو احسن اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد دانش آموزان در کشور تغذیه مناسبی ندارند و مصرف سرانه شیر بین این گروه سنی نسبت به وضعیت مطلوب بسیار پایین است؛ بنابراین می طلبد که نظام تعلیم و تربیت در کنار سایر ارگان‌ها به این مهم توجه کند.

ستاری فرد خاطرنشان کرد: از حیث ترکیب بدنی و سلامت جسمانی، دانش آموزان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه خاص هستند.

وی افزود: میانگین وزن دانش آموزان این استان، نسبت به میانگین کشور بسیار پایین است و برای رفع سوء تغذیه دانش آموزان هم به اجرای برنامه مکمل یاری آهن و ویتامین ها و هم به پوشش تغذیه‌ای نیاز داریم که بسته امنیت غذایی دانش آموزان از این جهت حایز اهمیت است.

ستاری فرد ادامه داد: تغذیه باعث می‌شود دانش آموزان در فرصت بهتر یادگیری و تربیتی قرار گیرند و هم به رشد جسمانی و تکامل اندام ها و هم به رشد هوش و بهره هوشی آنان کمک می کند.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از حیث آموزشی و توجه به نصیب برابر آموزشی مورد توجه خاص وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

ستاری فرد افزود: با اجرای طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان ۴۰ هزار دانش‌آموز در استان سیستان و بلوچستان تا پایان سال تحصیلی به صورت آزمایشی مورد حمایت قرار می‌‌گیرند با این هدف که از مهرماه سال تحصیلی آینده بتوانیم این طرح را با پوشش حداکثری دانش آموزان اجرایی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار