در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی معرفی می‌‌شود؛

معلم شهید «ابوالفضل جبارزاده»؛ از سرباز‌معلمی تا شهادت

تهران (پانا) - شهید «ابوالفضل جبارزاده» پس از آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک کشورش راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 28 مهرماه 1362 در عملیات والفجر 4 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
معلم شهید «ابوالفضل جبارزاده»؛ از سرباز‌معلمی تا شهادت

شهید «ابوالفضل جبارزاده» در سال 1334 در شهرستان مرند به دنیا آمد. پدرش بازاری بود و رشد و بالندگی خود را در خانواده متوسطی طی کرد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را شبانه خواند و سال 1355 بود که مدرک دیپلم گرفت.

در همان مقطع ابوالفضل راهسپار دوره خدمت سربازی در سپاه دانش شد. آن‌جا بود که احساس کرد به معلمی علاقه دارد، او در جریان پیروزی انقلاب، معلم شد. روستاهای محروم مرند، شاهد خدمات شبانه‌روزی وی هستند.

ابوالفضل که دوره خدمت سربازی را به صورت معلمی سپری می‌کرد، اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) را برای روستائیان محل خدمتش می‌خواند و برای دانش آموزان کتاب‌های دینی و اسلامی هدیه می‌داد و محور مباحث کلاس‌هایش را مسائل اعتقادی و دینی تشکیل می‌داد.

جنگ تحمیلی تازه شروع شده بود که در دوره آموزشی سپاه شرکت کرد. همسر شهید می‌گوید به جنگ به عنوان یک تکلیف الهی و شرعی نگاه می‌کرد و همیشه به دوستانش توصیه می‌کرد که به جبهه بروند، می‌گفت حال که فرمان امام را شنیده‌ایم، اگر جبهه‌ها را پر نکنیم در دین خود ثابت قدم نیستیم.

این شهید والامقام سرانجام در سحرگاه عملیات والفجر4 بعد از اقامه نماز صبح ترکش خمپاره‌ای که سفیر شهادتش بود، او را در آغوش گرفت و او را این چنین به آرزوی خود رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار