عضو کمیسیون امور داخلی کشور در گفت‌وگو با پانا؛

«نظارت» مهمترین موضوع در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌هاست

قطعا زمانی که کالای اساسی را با یارانه به دست مردم بدهیم قیمت مناسبی خواهد داشت و باعث آرامش روانی در جامعه خواهد شد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «نظارت» مهمترین موضوع در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌هاست، گفت تا دو ماه پرداخت نقدی به مردم ایرادی ندارد اما پس از آن دولت باید کالابرگ الکترونیکی را در اختیار مردم قرار دهد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
«نظارت» مهمترین موضوع در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌هاست

حسین محمدصالحی دارانی درباره طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار داشت: «اقدام دولت در مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها خوب، اما پرداخت به صورت نقدی، تحت عنوان نوعی مسکن مناسب است و برای آینده باید اقدام مناسب‌تری انجام داد. اینگونه است که متاسفانه من یارانه‌بگیر به این مبلغ عادت کرده‌ام و همیشه انتظار دارم دولت این مبلغ را به من بدهد. کار اشتباهی بوده و ادامه دادن آن هم اشتباه است.»

وی ادامه داد: «هرچقدر مبلغ را هم بالاتر ببریم درست است که شاید به صورت مقطعی مشکلی از مردم حل کند اما در بلندمدت مشکل‌گشای مسایل اقتصادی و معیشتی مردم نخواهد بود.»

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: «بهتر است همانطور که مجلس تکلیف کرده است به مردم کالابرگ تعلق می‌گرفت تا کالاهای اساسی را فقط از طریق کالابرگ تهیه کنند. ظاهراً هنوز زیرساخت ارائه کالابرگ الکترونیکی آماده نیست و این مسأله تا دو ماه اشکالی ندارد. مقطع کوتاهی است ولی اگر هر روز و هر ماه به صورت نقدی به مردم مبلغی داده شود آسیب‌های زیادی از جمله تورم را به دنبال خواهد داشت.»

محمدصالحی تاکید کرد: «ممکن است در واردات کالا عرصه رقابت تنگ‌تر شود و تنها آنهایی که سرمایه دارند وارد عمل شوند و نبض بازار را در دست بگیرند، بنابراین نظارت مهمترین مسأله در اجرای این طرح است. ارز ترجیحی اشکالات زیادی داشت و افرادی پول را گرفتند و کالایی وارد نکردند و متاسفانه مدیریت و نظارت خوبی هم وجود نداشت.»

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: «قطعا زمانی که کالای اساسی را با یارانه به دست مردم بدهیم قیمت مناسبی خواهد داشت و باعث آرامش روانی در جامعه خواهد شد اما پرداخت به مردم و از طرف دیگر گرانتر شدن کالا باعث از بین رفتن آرامش جامعه خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار