در گفت‌وگو با پانا:

‌امین منوچهری‌: استقلال تا جام نگرفته، نباید کار را تمام شده بداند

تهران (پانا) - مهاجم سابق استقلال معتقد است تا زمانی که آبی‌ها جام را روی دستان وریا غفوری ندیده‌اند، نباید کوتاه بیایند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
‌امین منوچهری‌: استقلال تا جام نگرفته، نباید کار را تمام شده بداند

امین منوچهری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به بازی مهم استقلال مقابل فولاد خوزستان، گفت: «بازی سختی در پیش داریم و اگر بتوانیم برنده خارج شویم، تا 80 درصد راه قهرمانی را طی کردیم. شکست دادن فولاد آن‌هم با مربیگری جواد نکونام کار آسانی نیست. در اهواز بازی کردن سخت است. به‌خصوص مقابل تیم فولاد که واقعاً امسال عالی بوده است. آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا هم توانایی خودشان را نشان دادند. استقلال باید خیلی باهوش بازی کند تا بتواند دست‌پر میدان را ترک کند. اینکه تا اینجا نباختیم، خیلی خوب است و نشان می‌دهد در ساختار دفاعی موفق عمل کردیم. این عملکرد درخشان باعث شده بتوانیم در صدر باشیم. بازیکنان کار خیلی بزرگی انجام دادند و حالا برای اینکه بتوانند مزد زحماتشان را با قهرمانی بگیرند، راه زیادی ندارند. فقط باید با تمرکز این چند بازی را پیش ببریم. خیلی مهم است که کار خودمان را بکنیم. همه‌چیز دست خودمان است و اگر بازی‌های پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم، دیگر تیمی به ما نمی‌رسد.»

وی افزود: «درست است که 6 امتیاز پیش هستیم و تنها 4 بازی باقی‌مانده است اما تا زمانی که جام را در دستهای وریا غفوری و فرهاد مجیدی ندیده‌ایم، نباید چیزی را تمام‌شده بدانیم. همان‌طور که گفتم فقط باید تمرکز داشته باشیم. بدون شک بازیکنان و کادر فنی استقلال هم می‌دانند که کار هنوز تمام نشده و این فاصله نمی‌تواند آن‌ها را گول بزند. باید تمرکز خود را مثل اول فصل حفظ کنیم. مهم‌ترین بازی ما با فولاد است و واقعاً شاید سخت‌ترین بازی ما تا پایان لیگ باشد. این بدان معنا نیست که بقیه رقبا راحت هستند. ما هرطور شده نباید امتیاز از دست بدهیم. تیم ما شخصیت قهرمانی پیداکرده و اعتمادبه‌نفسی که در مورد نباختن در بچه‌ها ایجادشده، خیلی کمک می‌کند تا در چنین بازی‌هایی بتوانیم، سربلند بیرون بیاییم. شک نکنید اول اگر گل نخوریم، موقعیت‌هایی برای گلزنی به دست خواهیم آورد. این بازی خیلی تعیین‌کننده است. خیلی امیدوارم بتوانیم با گرفتن 3 امتیاز در بازی با فولاد، قهرمانی را مسجل کنیم.»

مهاجم سابق استقلال تصریح کرد: «همان‌طور که دیدید بازی با شهر خودرو که تیم قعرنشین بود، چقدر برای استقلال دردسر درست کرد. آن‌ها با تمام وجودشان بازی کردند و آمده بودند تا از استقلال امتیاز بگیرند. ما نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم. بازیکنان ما فکر می‌کنم اولین بردی بود که با حضور هواداران آوردند. البته واقعاً شرایط سخت است. آن‌ها نزدیک 2 سال تماشاگر ندیده بودند و بازی‌ها در سکوت محض ورزشگاه برگزار می‌شد. خیلی از بازیکنان استقلال باعظمت این تیم با حضور طرفداران را حس نکرده بودند و آشنا نبودند. برای بازیکنان ما سخت بود جلوی این جمعیت بازی کردن اما امیدوارم کم‌کم بتوانند به این حضور تماشاگران عادت کنند و اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرند. من برای آرمان رمضانی هم خیلی خوشحالم که توانست برای استقلال گل 3 امتیازی بزند. او مزد صبرش را گرفت. خبردارم که چقدر تحت‌فشار بود. نیمکت نشینی انگیزه‌اش را نگرفت. هر موقع به بازی آمد، با تمام وجودش برای استقلال بازی کرد.داشتن چنین بازیکنی دست مربی را باز می‌گذارد. مربی می‌داند اگر چنین بازیکنی روی نیمکت بنشیند هم برایش نعمت است. خداوند نشان داد که مزد تلاش بازیکنی که صبر می‌کند و در زندگی‌اش درست حرکت می‌کند و سالم پیش می‌رود را می‌دهد.»

امین منوچهری با اشاره به افت کیفی لیگ برتر گفت: «متأسفانه ترس از باختن و اخراج شدن باعث شده تا مربیان تصمیم بگیرند، ابتدا برای گل نخوردن وارد بازی شوند. وقتی چنین تفکری در اکثرتیم‌ها باشد، اصلا نمی‌توانیم روی کیفیت لیگ حساب کنیم. ما در لیگ فوتبال هجومی کمتر می‌بینیم. همین باعث شده در لیگ هم گل کمتر می‌بینیم و هم فورواردهای ایرانی در گلزنی کمتر موفق بوده اند. تا شیوه کار مربیان تغییر نکند، مهاجمان آن‌طور که باید گل نمی‌زنند. تیمی که سیستم بازی‌اش دفاعی باشد، طبیعی است که در خط هجوم کمتر فرصت گلزنی ایجاد می‌کند. امیدوارم این رویه تغییر کند و لیگ برتر ما با لیگ‌های سطح پائین تر تفاوت اساسی داشته باشد. امسال واقعاً فوتبال زیبایی از کل لیگ ندیدم. چند تیم صدرنشین و مس رفسنجان و آلومینیوم خوب بازی کردند. بقیه تیم‌ها بیشتر دنبال فوتبال تدافعی و گل نخوردن بودند. مهاجمان لیگ هم باید بیشتر فرصت‌طلب باشند و از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورند، بهترین استفاده را بکنند. در کل فرصت سوزی های زیادی هم داریم و آن‌طور که باید از موقعیت‌ها هم‌سود نمی‌بریم.»

منوچهری در‌خصوص رسیدن به پایان لیگ و بحث تبانی گفت: «ذوب‌آهن بااینکه نه درخطر سقوط است و نه شانسی برای قهرمانی یا سهیمه دارد، کادر فنی این تیم نشان دادند که چقدر مردانه و سالم کار کردن برایشان مهم است. آن‌ها عالی بازی کردند. تیم شهر خودرو هم برای امتیاز گرفتن از استقلال هرکاری کرد و حتی وقت هم تلف کردند. فعلاً همه تیم‌ها در شرایط خوبی هستند و فوتبالی سالم ارائه می‌دهند. تارتار هم در هفته‌های اخیر خیلی تحت‌فشار بود اما نشان داد واقعاً این وصله‌ها به او نمی‌چسبد. امیدوارم هیچ‌وقت در هیچ جای دنیا چنین مسائلی رخ ندهد و هر تیمی که لایقش است، قهرمان شود. هر تیمی هم که لایقش نیست، سقوط کند و همه‌چیز بر اساس آنچه در زمین‌بازی اتفاق می‌افتد، رقم بخورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار