مسئول سازمان دانش آموزی اقلید:

سازمان دانش‌آموزی تلاشی برای بهتر زیستن، باهم زیستن و برای هم زیستن است

اقلید (پانا) - مسئول سازمان دانش‌آموزی شهرستان اقلید از جذب 3 هزار و 591 دانش آموز پیشتاز، 42 دانش آموز خبرنگار پانا و 150 مربی پیشتاز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی تلاشی برای بهتر زیستن، باهم زیستن و برای هم زیستن است

معصومه نظری گفت: از بین 133 مدرسه شهرستان،67 مدرسه متقاضی عضویت در پیشتازان سازمان دانش‌آموزی با جمعیت آماری هفت هزار و 421 نفر بودند که از این جمعیت، 3 هزار و 556 دانش آموز ایرانی و 35 دانش آموز اتباع خارجی در سال تحصیلی جاری هستند.

نظری افزود: برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی دارای ویژگی و قابلیت‌های ممتازی از جمله متناسب بودن با علایق دانش‌آموزان، ارتباط بیشتر با جامعه، هماهنگ و همسو بودن با تجارب روزمره دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: برای تمرین و ممارست آموخته‌های دانش‌آموزان، کانال‌هایی در شبکه شاد تشکیل دادیم و موضوعات خبری را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهیم تا ضمن بهره‌گیری بهتر از آموخته‌ها، بتوانند به طور جدی فعالیت‌‌ها را دنبال کنند.

وی در مورد فعالیت‌های شش ماه گذشته سازمان دانش‌آموزی گفت: تمام فعالیت‌های ابلاغ شده از سوی سازمان دانش‌آموزی استان در شهرستان اقلید به اعضا و مربیان ابلاغ و با استقبال و شور، اعضا و مربیان این فعالیت‌‌ها را انجام می‌دادند. به عنوان مثال: «اجرای برنامه فرزندان روح الله»، «یاوران انقلاب»، «یاوران مهدی»، «جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها»، «اعتکاف دانش‌آموزی» و «کمک‌‌های مومنانه» که علاوه بر دانش‌آموزان اولیا آن‌ها نیز در این فعالیت‌ها دانش‌آموزان را همراهی می‌کردند.

مسئول سازمان دانش‌آموزی اقلید در خصوص برنامه‌های پیش روی سازمان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب و سرمایه‌گذاری برای نسل جوان و نوجوان که مهارت‌های زندگی را مجموعه‌ای از توانایی‌های افراد بوده و زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید در آنها فراهم می‌آورد. اجرای کلاس‌های مهارت‌‌های علمی و عملی در قالب مهارت‌های زندگی که سالم، معنوی و اخلاقی و آرام زیستن را آموزش می‌دهد و این مهارت‌ها کمک می‌کند تا به شکل موثر و مفید عمل کنند.

نظری با اشاره به عینیت بخشی ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی (هردانش‌آموز یک نقش اجتماعی) و کسب مهارت‌های اجتماعی به صورت علمی و عملی برای بهتر زیستن، باهم زیستن و برای هم زیستن که با بهره‌گیری از اصول روان‌شناسی و تجربه‌های گوناگون که دانش‌آموز در فعالیت‌های مجلس، مجامع اعضا و خبرگزاری دانش آموزی پانا کسب می کند به دانش آموز کمک می‌کند تا ضمن یادگیری مهارت با مشکلات به شیوه مثبت برخورد نموده تا موفقیت بیشتری کسب کند.

وی در پایان سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی را به همه کسانی که دراین حوزه فعالیت می‌کنند تبریک گفت و برای همه آرزوی سربلندی و توفیق از خداوند خواستار شد.

دانش آموز خبرنگار: سجاد اسلمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار