معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

برگزاری کلاس‌‎های جبرانی در تابستان امسال برای جبران افت یادگیری دانش‌آموزان

شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد در تابستان امسال برای جبران افت یادگیری دانش‌آموزان کلاس‌های جبرانی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۸۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌‎های جبرانی در تابستان امسال برای جبران افت یادگیری دانش‌آموزان

رضوان حکیم‌زاده در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی، روسای ادارات آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی سراسر کشور گفت این نشست یک فرصت بزرگ برای هم افزایی تمامی استان‌ها و به اشتراک گذاری ایده‌های مختلف در دوران آموزش غیر حضوری است.

وی با بیان اینکه تجربه مثبت بازگشایی مدارس به همگان نشان داد آموزش‌های حضوری تا چه حد می‌تواند گره‌گشا باشد، ادامه داد: سعی کردیم برنامه‌ریزی‌ها در این نشست به صورتی باشد تا استان‌ها مسئولیت تبیین برنامه‌ها را بر عهده بگیرند.
حکیم زاده افزود: در این نشست 4 محور اصلی برنامه‌های آموزش ابتدایی، یعنی توجه به عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت یادگیری دانش‌آموزان، ارتقا توانمندی‌های معلمان و تحول در روش‌ها و برنامه‌های آموزشی که بر اساس سند تحول است را دنبال خواهیم کرد.
وی گفت: با رصد یادگیری دانش‌آموزان متوجه شدیم میزان یادگیری در دوران کرونا بسیار افت کرده است که در برخی دروس آمار دانش‌آموزان نیازمند به تلاش 2 برابر شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مرحله اول جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال گذشته اجرا شد و مرحله دوم را نیز بر اساس نتایج ارزشیابی را اول بهمن ماه تا پایان سال تحصیلی اجرا کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: برای تابستان امسال نیز برای جبران افت یادگیری در دانش‌آموزان کلاس‌های جبرانی برگزار خواهیم کرد.
حکیم زاده با بیان اینکه هیچ تغییری در نحوه ارزشیابی از دانش‌آموزان صورت نگرفته است افزود: قرار نیست سیستم نمره‌دهی در دوره ابتدایی اعمال شود.
حکیم‌زاده عنوان کرد: براساس ارزشیابی کیفی توصیفی معلم می‌تواند از ابزارهای مختلفی برای ارزشیابی از دانش‌‌آموزان استفاده کند که آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تاکید ما بر این بوده است که از آزمون کتبی به عنوان یکی از ابزارهای ارزشیابی در سراسر کشور بهره گرفته شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های متعددی برای توانمندسازی همکاران داریم و خوشبختانه با درایت وزیر آموزش و پرورش قرار است 80 درصد از ظرفیت استخدامی معلمان در سال آینده به دوره ابتدایی اختصاص داده شود که این یک رویکرد رو به جلو است.
حکیم زاده تصریح کرد: به دوره ابتدایی باید نگاه تخصصی داشته باشیم و اگر ما مبنای درستی برای جذب نیروی انسانی داشته باشیم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول بزرگ در دوره ابتدایی خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار