وزیر کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت:

هرگونه گرانی به جز ۴ قلم اعلام شده، خلاف است

با کسانی که به دنبال قاچاق کالا باشند یا بخواهند در کشور کمبود ایجاد کنند، برخورد می‌شود

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت فعلا مصوبه خاصی درباره هیچ اقلامی تدوین نشده و هرگونه گرانی به جز ۴ قلم اعلام شده تا اجرا شدن کامل طرح اصلاح پرداخت یارانه‌ها خلاف است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هرگونه گرانی به جز ۴ قلم اعلام شده، خلاف است

احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی، اظهار کرد: اولا راجع به اقلام به طور کلی تصمیم‌گیری با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و سپس تصمیم با ستاد تنظیم بازار است. ثانیا هیچ مصوبه‌ای در خصوص اقلام خاصی تدوین نشده و آنچه من گفتم و الان تاکید می‌کنم، هیچ کالایی نمی‌تواند بدون طی این مسیر گران شود.

وی افزود: هر گرانی خارج از این مسیر خلاف مقررات است و سازمان تعزیرات به ویژه با اختیارات جدیدی که کسب کرده با این موضوع برخورد می‌کند. همه باید در چارچوب مقررات رسمی که سازمان حمایت پیشنهاد می‌دهد و ستاد تنظیم مصوب می‌کند، حرکت کنند.

وزیر کشور درخصوص اختیارات جدید سازمان تعزیرات گفت: آنها می‌توانند حد جریمه‌ها را بالاتر ببرند و اجازه بستن مکان‌هایی که تخلف دارند را کسب کردند و می‌توانند پلاکارد بسته شدن بزنند، این اختیارات خوبی است و بازدارندگی بهتری برای کسانی که می‌خواهند تخلف کنند، ایجاد می‌کند.

وحیدی درباره شایعه افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ نیز بیان کرد: هیچ قلم کالایی تا قبل از طی مسیر قانونی گران نمی‌شود.

وی درباره مشکلات امنیتی در شهرهای جنوب کشور به ویژه در مناطق نزدیک خوزستان نیز گفت: اصلا اینگونه نیست و همه استان‌ها در امنیت کامل هستند. همه چیز عالی، خوب و در امنیت است.

وزیر کشور با اشاره به تمهیدات وزارت کشور برای جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی، بیان کرد: بله سیاست‌ها ابلاغ شده و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و استانداران مرزی فعال هستند. با کسانی که به دنبال قاچاق کالا باشند یا بخواهند در کشور کمبود ایجاد کنند، برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به اتباع خارجی هم یارانه تعلق می‌گیرد؟ گفت: خیر، فعلا در این مرحله تعلق نمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار