معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خبر داد

جزئیات برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان در تابستان

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت برای تابستان امسال در راستای جبران افت یادگیری در دانش‌آموزان کلاس‌های جبرانی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۸۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان در تابستان

رضوان حکیم زاده در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونین اموزش ابتدایی، روسای ادارات آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی سراسر کشور در استان فارس گفت: این نشست یک فرصت بزرگ برای هم افزایی تمامی استان ها و به اشتراک گذاری ایده های مختلف در دوران آموزش غیر حضوری است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تجربه مثبت بازگشایی به همگان نشان داد آموزش های حضوری تا چه حد می تواند گره گشا باشد گفت: سعی کردیم برنامه ریزی ما در این نشست به شکلی باشد تا استان ها مسئولیت تبیین برنامه ها را بر عهده بگیرند.

حکیم زاده افزود: در این نشست 4 محور اصلی برنامه های آموزش ابتدایی، یعنی توجه به عدالت اموزشی، ارتقا کیفیت یادگیری دانش آموزان، ارتقا توانمندی های معلمان و تحول در روش ها و برنامه های آموزشی که بر اساس سند تحول است را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: با رصد یادگیری دانش اموزان متوجه شدیم میزان یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا بسیار افت کرده است که در برخی دروس آمار دانش اموزان نیازمند به تلاش 2 برابر شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله اول جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال گذشته اجرا شد و مرحله دوم را نیز بر اساس نتایج ارزشیابی را اول بهمن ماه تا پایان سال تحصیلی اجرا کرده ایم. برای تابستان امسال نیز برای جبران افت یادگیری در دانش اموزان کلاس های جبرانی برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هیچ تغییری در نحوه ارزشیابی از دانش آموزان صورت نگرفته است افزود: قرار نیست سیستم نمره دهی در دوره ابتدایی اعمال شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی معلم می تواند از ابزارهای مختلفی برای ارزشیابی از دانش آموزان استفاده کند.

حکیم زاده تصریح کرد: آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تاکید ما بر این بوده است که از آزمون کتبی به عنوان یکی از ابزارهای ارزشیابی در سراسر کشور بهره گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار