کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن:

در مهر‌ماه ۱۴۰۱ ، دانش‌آموزان استرس کمتر و اعتماد به نفس بیشتری در مدرسه خواهند داشت

رودهن (پانا) - کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن، بازگشایی کامل مدارس را فرصت و تمرینی کوتاه، اما مناسب برای کاهش استرس، در مهرماه ۱۴۰۱ دانست که باعث خواهد شد دانش‌آموزان با اعتماد به نفس و بدون استرس به جریان طبیعی آموزش برگردند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
در مهر‌ماه ۱۴۰۱ ، دانش‌آموزان  استرس کمتر و اعتماد به نفس بیشتری  در مدرسه خواهند داشت

صدیقه کاظم‌پور، کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا پیرامون شرایط روانی و آرامش دانش‌آموزان پس از بازگشایی کامل مدارس گفت: «اگرچه بازگشایی صددرصد مدارس و حضور دانش‌آموزان در ابتدا با شک و‌ شبهه هایی همراه بود و استرس‌های زیادی را به خانواده‌ها و جامعه وارد کرد که مسلما درست و یک‌ مسأله کاملا طبیعی بود، با توجه به شرایط و وضعیت بیماری کرونا بود که به مرور با رسیدگی آموزش و پرورش و پیگیری وضعیت بهداشتی مدارس و همچنین فرهنگ‌سازی که بین دانش‌آموزان در زمینه رعایت پروتکل‌ها طی این دو سال شده بود و تقریبا رعایت این رفتارها جز شخصیت اکثر دانش‌آموزان شده بود، روند بازگشایی مدارس به خوبی پیش رفت و شاهد آثار مثبت آن در فرایند تعلیم و تربیت بودیم.»

وی افزود: «یکی از مهم‌ترین آثار مثبت و درخور توجهی که بازگشایی مدارس به همراه داشت خارج شدن از حالت رکود و‌ رخوت دانش‌آموزان بود. به نوعی که گویی حضور در مدرسه برای بسیاری از دانش‌آموزان تبدیل به استرس شده بود و این فرصت باقیمانده از سال تحصیلی، زمان‌تمرینی خوبی فراهم کرد تا بستر آموزش حضوری به تدریج فراهم شود تا دانش‌آموزان با میزان استرس کمتری در سال تحصیلی جدید در مدارس حضور یابند.»

کاظم پور همچنین بیان کرد:« شرایط امتحانات و‌ پرسش و پاسخ‌های مجازی، شرایط متفاوت حضور در کلاس ها در ایام کرونا و‌ حق انتخاب و فضای بازتر تصمیم‌گیری برای شرکت و‌ حضور در کلاس و بسیاری موارد دیگر، چارچوب‌های مقرراتی و اصولی مورد نیاز یک آموزش هدفمند و مفید را دچار اختلال کرده بود و مسلما بازگشایی مدارس استرس حضور یکباره در مدرسه را به دانش‌آموز وارد کرد. این مسأله در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بسیار بارزتر و‌ قابل تامل‌تر است، چون دانش‌آموز در این مقطع با شرایط مدرسه کم‌کم خود را وفق می‌دهد. طریقه پرسش و پاسخ آموزگار، امتحان گرفتن، تکلیف صحیح کردن و حتی زمان حضور در مدرسه و مواردی از این قبیل که با شرایط مجازی دچار اختلال شد.»

وی در ادامه اظهار کرد: «بنابراین نه تنها دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که دیگر دانش‌آموزان در مقاطع دیگر با وجود اینکه مدت زمان این بازگشایی کم‌ بود به واسطه نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی، اما خالی از لطف نبود چون شرایط آموزش حضوری، روال زنده‌شدن و‌ سیر طبیعی‌اش را آغاز کرد تا مقدمه‌ای برای سال تحصیلی جدید با شور و نشاط و سلامتی دانش‌آموزان باشد که پایه‌ها و اصول نظام تعلیم و تربیت در یک ارتباط دوسویه طبیعی و کاملا ملموس و به دور از دنیای مجازی در قالب کلاس درس و‌ مدرسه، پیگیری شود و به اهداف آموزشی و تربیتی خود بتواند جامه عمل بپوشاند.»

کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش‌ رودهن در پایان تصریح کرد: «آرامش و کاهش استرس لازمه جریان آموزش و پرورش است، دانش‌آموزان باید به کمک کادر مدرسه و همراهی اولیا خود آمادگی‌های لازم برای حضور در مدرسه را برای خود فراهم کنند، فرصت حضوری که امسال در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت یک‌ محک‌‌ برای سطح آموزشی و یادگیری هم محسوب شد که دانش‌آموزان و‌ اولیا متوجه کیفیت و‌ سطح یادگیری در ایام کرونا می‌شوند و در صورت خلل یا ضعف در هر کدام از موارد آموزشی، در جهت تقویت و بالا آمدن سطح مبحث مورد نظر از درس، قبل از شروع سال تحصیلی جدید، تلاش و برنامه‌ریزی کند.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار