رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخم گذار در گفت وگو با پانا:

آماده عرضه تخم مرغ شانه ای 7 هزار تومان در میادبن هستیم/صادرات عمده ای نداریم

خبرگزاری پانا : رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه حاضرند تخم مرغ را در میادین شانه ای 7 هزار تومان عرضه دهند ، گفت : صادرات عمده ای در تخم مرغ وجود نداشته که ممنوعیت آن بتواند بر وضعیت قیمت تاثیر گذار باشد ضمن آنکه صفر شدن تعرفه 4 درصدی نیز موجبب تحرک واردات نمی شود .

کد مطلب: ۱۲۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

ناصر نبی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، درباره تصمیم حذف تعرفه واردات و ممنوعیت صادرات تخم مرغ خاطرنشان کرد: تعرفه واردات تخم مرغ تنها 4 درصد است و رقمی نیست که صفر شدن آن بتواند موجب تحرک واردات تخم مرغ شود ، ضمن آنکه صادرات عمده ای هم در تخم مرغ وجود ندارد .

وی عنوان کرد: با قیمت های تمام شده کنونی تخم مرغ تولید رقابتی نیست و حتی در صورت خواست تولید کنندگان امکان صادرات آن وجود ندارد.

رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخم گذار استان تهران بیان کرد: قیمت نهاده ها در بازار به صورت سرسام آوری افزایش یافته و ذرت از 860 تومان به هزار و 270 تومان رسید و سویا از 1100 تا 1200 تومان به 1700 تومان افزایش یافته است و به صورت میانگین در 10 روز گذشته قیمت ذرت و سویا حدود 70 درصد افزایش یافته است .

نبی پور عنوان کرد: این در حالی است که تولید کنندگان برای کاهش قیمت تخم مرغ و مرغ به شدت تحت فشار هستند و تولید کنندگان باید عاشقانی شیفته باشند که با این شرایط به تولید ادامه دهند .

وی افزود: دولت به وارد کنندگان نهاده اعلام کرده که به واردات اقدام کند و پس از آن مابه التفاوت ارز را به آنها خواهند داد اما به دلیل عدم انجام تعهدات دولت در گذشته وارد کنندگان به ترخیص و واردات اقدام نمی کنند و نتیجه آن گرانی و از همه مهمتر کمبود ذرت و سویا در بازار است .

رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخم گذار استان تهران اعلام کرد: تحت فشار تعزیرات قیمت تخم مرغ روز گذشته 200 تومان کاهش یافت و میانگین قیمت هر کیلوگرم در روزهای اخیر 3570 تومان بوده است .

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت تخم مرغ در بازار تا شانه ای بیش از 9 هزار تومان هم رسیده است ، بیان کرد: افزایش قیمت تخم مرغ توسط واسطه ها ربطی به تولیدکننده ندارد و تولید کنندگان حاضرند تخم مرغ را در میادین شانه ای 7 هزار تومان عرضه دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار