‌در گفت‌وگو با پانا:

‌زینب نوروزی: تعویق ‌بازی‌های آسیایی به ما لطمه زد

می‌خواستیم خوش‌رنگ‌ترین مدال روئینگ را بگیریم

تهران (پانا) - بانوی روئینگ سوار تیم ملی گفت به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی هانگژوی چین از لحاظ روحی روانی به ملی‌پوشان آسیب زده است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
‌زینب نوروزی: تعویق ‌بازی‌های آسیایی به ما لطمه زد

زینب نوروزی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی هانگژوی چین اظهار داشت: «اردوی تیم ملی روئینگ تا سه روز قبل در دریاچه آزادی در حال انجام بود و کادر فنی در تلاش بود تا نفرات نهایی را براساس زمان‌هایی که ثبت کرده‌اند، انتخاب کند. متأسفانه چند روز قبل در ازبکستان جلسه‌ای که شورای برگزاری بازی‌های آسیایی داشتند، به این تصمیم رسیدند که بازی‌های آسیایی به تعویق بیافتد. در این جلسه البته تصمیم گرفتند که بازی‌های دانشجویان جهآن‌هم لغو شود چون این مسابقات هم قرار بود در تیرماه به میزبانی چین برگزار شود. ابتدا که این خبر آمد، ما فکر می‌کردیم شاید شایعه باشد. اصلاً باور نکردیم و بعد که تائید شد، واقعاً شوکه‌کننده بود. این‌قدر تلاش کردیم و در اردو زحمت کشیدیم تا بتوانیم با آمادگی کامل به مسابقات آسیایی برویم. الآن‌هم زمان دقیق این بازی‌ها مشخص نیست و شاید به سال 2023 موکول شود. متأسفانه این اتفاق خیلی تلخ بود. بعد از تعویق المپیک، این دومین اتفاق تلخی است که برای ما می‌افتد.»

وی افزود: «ما خودمان را برای المپیک هم آماده کرده بودیم که متأسفانه به خاطر کرونا لغو شد. حتی انتخابی آن‌هم به تعویق افتاد. شرایط طوری پیش رفت که قوانین عوض شد و تصمیم گرفتند خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیکی شود. اگر در شرایط عادی برگزار می‌شد، می‌توانستیم برای اولین بار طعم حضور در المپیک را در روئینگ دونفره بچشیم. حتی شانس حضور 4 نفر در المپیک را در روئینگ داشتیم. بااین‌حال، تنها مسابقات مهمی که پیش‌روی ماست، مسابقات جهانی روئینگ است که قرار است شهریورماه در کشور چک برگزار شود. اگر فدراسیون ما را به این مسابقات اعزام کند، می‌توانیم بعد از چندین سال خودمان را در این رقابت‌ها محک بزنیم. این مهم‌ترین رویدادی است که می‌توانیم امسال در آن شرکت کنیم. البته دی‌ماه سال قبل هم که قرار بود مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند باشد، با کارشکنی‌های کشور میزبان نتوانستیم برویم و کنسل شد.»

بانوی ملی‌پوش روئینگ تصریح کرد: «مسابقات کاپ آسیایی که قرار بود در خردادماه به میزبانی ایران برگزار شود هم گویا به مهر یا آبان ماه موکول شده است. قرار بود 4، 5 کشور در این مسابقات شرکت کنند. البته این مسابقات چون در مسافت 1500 متر قرار بود برگزار شود، زیاد با استقبال کشورهای صاحب‌نام مواجه نشد. سال 2016 هم که این بازی‌ها در ایران برگزار شد. این‌طور رویدادها نه ازلحاظ مالی و نه کیفیت فنی کمک آن‌چنانی به ما نمی‌کند و ارزش مدالی هم ندارد. بااین‌حال امیدواریم فدراسیون بعد از به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی، به ما در برگزاری اردوها و اعزام به مسابقات جهانی کمک کند تا بتوانیم شرایط بدنی و آمادگی خود را حفظ کنیم.»

زینب نوروزی گفت: «چون تعویق بازی‌های آسیایی ازلحاظ روحی روانی به ما آسیب زد و تحت‌فشار قرار گرفتیم، با درخواست ما یک‌هفته‌ای را استراحت دادند. شاید از 23 اردیبهشت دوباره اردوها تشکیل شود. واقعاً ازلحاظ روحی روانی تحت‌فشار بودیم. سختی‌های اردو را تحمل کردیم تا برای بازی‌های آسیایی آماده شویم. فقط داریم تمرین می‌کنیم. آخرین مسابقه رسمی ما برای کسب سهمیه المپیک بود. امیدوارم حداقل فدراسیون بعد از 7، 8 سال بتواند اعزام به مسابقات جهانی را در دستور کار قرار دهد. اگر بازی‌های آسیایی لغو نمی‌شد، واقعاً می‌توانستیم نتایج خوبی بگیریم. همه مصمم بودیم تا خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنیم. تابه‌حال در روئینگ بانوان مدال طلا نداشتیم و این بازی‌ها لغو نمی‌شد، می‌توانستیم بهتر از جاکارتا نتیجه بگیریم.»

وی با اشاره به جو خوب اردوی روئینگ بانوان تأکید کرد: «اکثر بچه‌ها چون با همدیگر هم‌تیمی بودند، کاملاً نسبت به هم شناخت داریم. بچه‌ها در اردوی تیم ملی یکدست و همدل بودیم و همه برای یک هدف می‌جنگیدیم و تمرین می‌کردیم. حتی کسانی که رقیب هم بودند، نسبت به هم خوب بودند و هستند. رقیب‌ها هم هوای همدیگر را دارند. ما یک سال تمرین خیلی خوبی داشتیم و امیدواریم فدراسیون کمک کند بتوانیم به مسابقات جهانی اعزام شویم.»

بانوی روئینگ سوار تیم ملی افزود: «رکوردهایی که در تست آخر و رسمی فدراسیون از بچه‌ها گرفته شد، خیلی نزدیک به هم بود. قبلاً شاید اختلاف‌ها تا 10، 15 ثانیه بود اما الان نزدیک 4، 5 ثانیه فقط اختلاف داشتیم. این نشان می‌دهد سطح بچه‌ها به هم نزدیک است. این رکورد انگیزه زیادی برای بچه‌ها ایجاد می‌کند تا تلاششان را تا آخرین لحظه انجام دهند. ما طبق تستی که داشتند، چند نفر ریزش داشتیم و 9 نفر در اردو باقی ماندیم. از این تعداد هم قرار بود یک نفر خط بخورد و 8 نفر فیکس برای بازی‌های آسیایی در اردو باشند که خبر رسید، بازی‌ها به تعویق افتاده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار