گوشی فروش اینستاگرامی کلاهبردار از آب درآمد

تهران (پانا) - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی که تحت پوشش فروش گوشی‌های ارزان قیمت از شهروندان 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
گوشی فروش اینستاگرامی کلاهبردار از آب درآمد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش تلفن‌های همراه ارزان قیمت از بنده کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت در فضای مجازی به دنبال خرید یک تلفن همراه برای خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از تلفن‌های همراه با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید یک تلفن همراه برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به‌کارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه فروش تلفن همراه شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از 5 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش تلفن‌های همراه با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید.

وی تاکید کرد: افراد سودجو فضا مجازی را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود می دانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می‌سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود، همچنین قبل از دریافت کالا و بررسی سالم بودن و تطابق داشتن با خریدتان وجهی را به عنوان تسویه یا بیعانه پرداخت نکنید.

این مقام سایبری گفت: شهروندان همچنین می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار