معلمی عشق است

گلستان (پانا) - تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمی عشق است

۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری است که به نام روز معلم نامگذاری شده است.

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق، هنر و توانمندی است. معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش‌آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان‌سازان نسل بعدی‌ هستند.

حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند: دست توانای معلم است که چشم‌انداز آینده ما را ترسیم می‌کند و آنان مانند انبیا برای مردم هستند. این بیان برای ما درس است تا معلمان، قدر خود را بدانند و تشخیص دهند که چقدر‌ وجود آن‌ها در سرنوشت یک ملت مؤثر است.

آموزش و پرورش به معلمان آگاه، دلسوز و توانمندی نیاز دارد که بتوانند اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی ‏را محقق کنند. معلمی که وظیفه تربیت نسل آینده را بر عهده دارد باید در حوزه‌های مختلف فرهنگی و ‏اجتماعی تقویت شود، به گونه‌ای که در مقابل تهاجمات فرهنگی بدون آسیب باشد.

معلمان نقش اصلی و محوری را در تربیت انسان‌های مفید و کارآمد جامعه بر عهده دارند و اداره امور کشور در آینده به دست افرادی صورت می‌گیرد که توسط معلمان امروز ‏تربیت و پرورش یافته‌اند. تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان توسط معلمان باعث می‌شود که جامعه از آسیب‌های اجتماعی در امان باشد. معلمان چون رسالت تعلیم و تربیت را بر عهده دارند، می‌توانند در اعماق ‏وجود انسان‌ها نفوذ کنند و تاثیرات ماندگاری از خود به جا بگذارند.

وظیفه دانش‌آموزان این است که با احترام و تکریم مقام معلم و همچنین مطالعه و گوش سپردن به سخنان آن‌ها، گامی کوچک در جبران زحمات بی دریغ آن‌ها برداریم.

از پدر گر قالب تن یافتیم

از معلم جان روشن یافتیم

ای معلم چون کنم توصیف تو

چون خدا مشکل توان تعریف تو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار